آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ گام به گام بدون پیش نیاز مجله اون با مَن

همه کسانی که با گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند، به نوعی محتاج این نرم افزار ها هستند. طراحان گرافیک، ناشرین کتب و مجلات، چاپخانه ها، شرکت های تبلیغاتی، طراحان سایت، عکاس ها، نقاشان هنری، طراحان نرم افزارها، انیمیشن سازها و …. این نرم افزار حرفه ای گرافیک در عصر تکنولوژی امروز یک نرم افزار حساب نمی شود بلکه یک صنعت به شمار می آید. همگی برای زیباتر شدن و حتی به وجود آمدن باید یک بار از زیر دست های هنرمند فتوشاپ عبور کنند. در تصویر زیر مراحل طراحی بنر و تبلیغات در سایت توضیح داده شده است. طراحی بنر تبلیغاتی یکی از پر سودترین راه‌های بازاریابی آنلاین است که امروزه در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شود.

مرحله 8 با دادن ماسک شیب دار به آن ادامه دهید.

در این مجموعه شما نحوه ی طراحی 32 لوگو زیبا و مینیمال رو در نرم افزار فتوشاپ یاد میگیرین آموزش ها به صورت فارسی و به همراه پشتیبانی می باشند. همه چیز با باز کردن یک پروژه جدید آغاز می‌شود 🙂 بعد از اجرای نرم افزار فتوشاپ، از منوی بالایی رویFileکلیک کرده وNewرا بزنید. می‌توانید با اضافه کردن عکس شمع و دیگر عکس‌های مرتبط به کارتان جلوه بدهید. اگر عکسی که می‌خواهید اضافه کنید دارای بک‌گراند است می‌توانید عکس را در جای خود قرار دهید و سپس لایه آن را در زیر لایه قبلی بگذارید و روی آن کلیک راست کرده و creat clipping mask را انتخاب کنید.

با منوی کشویی برای انتخاب رنگ سیاه، سفید را انتخاب کنید. گزینه Reverse را در نوار گزینه تیک بزنید تا در عوض به White ، Black تغییر کند. مطمئن شوید که ماسک لایه در پنل لایه ها برای لایه Shape انتخاب شده است، سپس در مرکز شکل به سمت پایین کلیک کنید و شکل را بکشید، فقط در پایان کار با شیب متوقف کردن ماوس، ماوس را آزاد کنید.

  • بنر گیف ها در تلفن‌های هوشمند نیز به خوبی کار می‌کنند.
  • هر جایی از بنر که کلیک کنید می‌توانید شروع به تایپ کنید.
  • ما در مجموعه بنردیزاین بنرهای مختلفی از جمله بنرهای گیف، متحرک، بنر ثابت، بنر شبکه های اجتماعی را با فتوشاپ، ایندایزاین، افترافکت و سایر نرم‌افزارهای طراحی انجام می‌دهیم.
برای ایجاد هریک از این مربع ها، بعد از انتخاب ابزار مورد نظر به کمک کلید میانبر «U»، با نگهداشتن کلید ماوس و کشیدن آن، مستطیل را رسم می کنیم. بهتر است در مراحل ابتدایی نیز یک رنگ برای این مربع ها انتخاب کنیم تا در طرح کلی، از یکدیگر متمایز شوند. توجه داشته باشید که بنر طراحی شده باید به طور مستقیم و دقیق به موضوع اصلی شما اشاره کند. به عبارت دیگر باید به خوانندگان خود به طور واضح بگویید که چه چیزی را تبلیغ می کنید. اگر طراحی بنر در فتوشاپ را در صفحات اینترنتی و شبکه های اجتماعی انجام می دهید بهتر است دکمه های «خرید» و «ثبت نام» را برای آن ها در نظر بگیرید.

نکته های طراحی بنر در فتوشاپ

دعوت به عمل یک متن یا یک دکمه است که مشتریان را به وبسایتتان دعوت می‌کند. عبارات کوتاهی مثل « اکنون بخرید » یا « مشترک شوید » از نمونه‌های مناسب می‌باشند. با کلیک روی آیکون پایین فریم، می‌توانید زمان نمایش فریم را طراحی گرافیک تغییر دهید.

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ گام به گام بدون پیش نیاز مجله اون با مَن

سعی کنید برای جلوگیری از چشمک زن شدن بنر، از فواصل زمانی کوتاه خودداری کنید. سایت‌های معتبر از درج بنرهای آزاردهنده با سرعت حرکت بسیار بالای فریم خودداری می‌کنند. اگر می‌خواهید بنر شما ثابت باشد، کار تمام است و دیگر نیازی نیست این بخش از آموزش را دنبال کنید. اما اگر می‌خواهید بنر خود را متحرک کنید، مراحل زیر را دنبال کنید. به صورت پیشفرض حالت کار روی Pixels است و این مورد را تغییر نمی‌دهم. (می‌توانید 72 را انتخاب کنید.) Color mode به صورت پیشفرض روی RGB color و 8 bit هستند که اجازه می‌دهم همینطور باقی بمانند.

مرحله سوم: ایجاد المان های مختلف

البته به یاد داشته باشید که فقط زیاد بودن تعداد پیکسل ها به معنی بالاتر بودن کیفیت فایلی که روی آن کار می‌کنید نیست و سایز عکس نیز به شدت روی کیفیت تصویر نهایی شما تاثیر خواهد گذاشت. شیوه برداری، بر اساس فرمول های ریاضی طراحی شده است به این صورت که موقعی که می‌خواهید مثلا یک دایره را رسم کنید، نرم افزار با یک فرمول ریاضی آن را رسم خواهد کرد. در واقع در صورتی که روی تصویر بزرگنمایی کنید به هیچ عنوان کیفیت آن پایین نخواهد آمد. با عضویت رایگان در پلتفرم ستاره به گلچینی ازبهترین مطالب و منابع اطلاعاتی به زبان فارسی دست پیدا کرده و از ابزارها و امکانات مخصوص کسب و کارها نیز استفاده نمایید.

اکنون ، با کمک ابزارهای مختلف طراحی در فتوشاپ ، طراحی بنر را شروع می کنیم. در ادامه، برای اینکه عکس به طور کامل در درون کادر مستطیلی قرار بگیرد می توانید ماوس خود را بین دو لایه مستطیل و عکس قرار دهید و با فشردن کلید «Alt» یک «Clipping Mask» ایجاد کنید. البته این کار با کلیک راست بر روی لایه عکس و انتخاب گزینه «Create Clipping Mask» نیز امکان پذیر است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار