لیست شهرک صنعتی های استان اصفهان | brassonline

یکی از نخستین شهرک صنعتی های کشور، شهرک صنعتی اشترجان می باشد که در سال 1359 بر اساس مصوبه شورای انقلاب در استان اصفهان راه اندازی شده است. این شهرک صنعتی در 35 کیلومتری شهر اصفهان، در شهرستان فلاورجان و در دامنه رشته کوه اشترجان واقع گردیده است . استان اصفهان از استان های بزرگ کشور می باشد که مرکز این استان شهر اصفهان می باشد.

شهرک صنعتی خوانسار

لیست شهرک صنعتی های استان اصفهان | brassonline از تمام وسعت زمین های شهرک صنعتی علویجه، بیشتر از ۱۵۰ هکتار آن به واحدهای صنعتی تعلق دارد. تعداد واحد های فعال در این شهرک بیشتر از ۱۷۰ واحد است که بیشتر از ۶۰ واحد دیگر هم در حال ساخت و ساز و بهره برداری می باشد. شهرک صنعتی هرند، یکی دیگر از معروف ترین شهرک های صنعتی اصفهان، در شهرستان هرند واقع شده و جزو شهرک های تازه تاسیس محسوب می شود. شهرک صنعتی هرند، فرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذاری و توسعه فراهم کرده است. این شهرک در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ساخته شده و حدود ۳۴ هکتار آن به واحدهای صنعتی تعلق ااسپیلت برنجی دولتی دارد.

شهرک صنعتی تیران و کرون استان اصفهان

شرکت ها در گروه های مختلف صنعتی تولیدات خود را از این شهرک به بازار ارائه می دهند. از واحدهای تولیدی این شهرک صنعتی کارخانه پیشرو گستر فارس، تولید تیرچه و بلوک و تولید صنایع چوبی می باشد. از مکان های نزدیک به این شهرک صنعتی می توان به اردستان، رواره، ناحیه صنعتی زواره و ناحیه صنعتی مهاباد اشاره کرد. استان اصفهان یک منطقه صنعتی و قطب مهم در تولید است که بهترین فرصت برای سرمایه گذاری را ارائه داده است. در تمام شهرستان ‌های این استان می توانید انواع صنایع را جستجو کنید.

شهرک صنعتی امیرکبیر

این شهرک صنعتی در شهرستان تیران و کرون و خیابان چهارم واقع شده است. این شهرک از تمام امکانات برای تولید برخوردار است و تمام واحدهای تولیدی توانسته ‌اند محصولات خود را به بازار ارائه دهند. یکی دیگر از شهرک ‌های صنعتی اصفهان که قطب مهمی به ویژه در سمت غرب و جنوب غرب اصفهان محسوب می‌شود، شهرک صنعتی نجف آباد است. همانطور که از نام این شهرک صنعتی بر می‌آید، در محدوده شهرستان نجف آباد ساخته شده است. به دلیل اینکه این شهرک در دو فاز مختلف راه اندازی شد، امروزه آن را با نام های شهرک صنعتی نجف آباد ۱و شهرک صنعتی نجف آباد ۲ می ‌شناسیم.

  • جالب آن است که بدانید تمام واحدهای این شهرک، تولیدات خود را به سراسر ایران ارسال می کنند و برخی از واحدها نیز در بازارهای جهانی حضور دارند.
  • این شهرک صنعتی در زمینی به وسعت ۱۰۰۰ هکتار گسترده شده است و بیشترین و متنوع ترین واحدهای تولیدی را در خود جای داده است.
  • بیشترین کارخانه های تولیدی در این شهرک شامل کارخانه های مصالح اولیه ساختمانی، کاشی و سرامیک، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، فلزات و منسوجات است.
  • شهرک های صنعتی اصفهان به مجموعه واحدهای صنعتی، کارگاه ها و کارخانه های تولیدی و خدماتی گفته می شود که در حومه شهرستان های اطراف اصفهان در مناطق صنعتی، تأسیس و راه اندازی شده اند.
در این شهرک صنعتی صنایعی مانند صنایع فلزی، نساجی، شیمیایی، صنایع برق، صنایع غذایی، کانی غیرفلزی و سلولزی مشغول به فعالیت هستند. این شهرک صنعتی در زمینه تولید شیره خرما انگور، رکه، رب انار، ارده، کرم ارده صادراتی، گاردریل، بخاری گلخانه، کارتن سازی و غیره مشغول به فعالیت میباشد. این شهرک صنعتی در حال حاظر حدود 105 واحد صنعتی فعال دارد و باعث ایجاد شغل برای 3000 نفر شده است. از تولیدات این شهرک صنعتی می توان به صنایع فلزی، ریخته گری، قطعه سازی، عملیات حرارتی، شیمیایی، لاستیک و پلاستیک، برق و الکترونیک و کانی غیر فلزی اشاره کرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار