حمل و نقل دریایی؛ حمل بار به سراسر دنیا همراه با بیمه کالا هانزا | transemartlogistics

این نوع کشتی ها را می توان به دو گروه LNG و LPG تقسیم بندی کرد. در حقیقت کشتی های گروه LNG در دمای 17- درجه سانتی گراد و LPG در 50- درجه سانتی گراد و در فشار 18 کیلوگرم بر ساتی متر مربع گاز حمل می کنند. کشتی‌های کوچک‌تری که در میان رودخانه‌ها و سایر مسافت‌های کوتاه کار می‌کنند؛ اغلب دارای رمپ‌های داخلی هستند. ناگفته نماند اصطلاح RORO عموماً برای کشتی‌های بزرگ اقیانوس پیما استفاده می‌شود.

حمل و نقل دریایی؛ حمل بار به سراسر دنیا همراه با بیمه کالا هانزا | transemartlogistics

همچنین آنچه امروز تحت عنوان حمل و نقل دریایی شناخته می‌شود، بیشتر معطوف به ابعاد کلان و بین المللی است که خصوصا نقشی چشمگیر در توسعه صادرات و واردات بین المللی و پیشرفت‌های اقتصادی دارد. کشتی‌های کانتینربر به طور معمول برای حمل و نقل کانتینرها به کار می‌روند. این نوع از کشتی بیشتر برای تجارت خشک و حمل و نقل دریایی از روش ترانشیپ کاربرد دارند که تقریبا نیمی از جابه‌جایی کل است.

شرکت ابنیه طراحان البرز

اما حقیقت این است که بسیاری از کشتی هایی که در اقیانوس ها حرکت می کنند به منظور حمل و نقل بین المللی بار هستند. ساختار کلی کشتی های باری با یکدیگر متفاوت است و البته از نظر مسیر نیز این کشتی ها باهم فرق دارند. در روش چارترینگ ، کشتی به‌طورکامل و دربست برای انتقال محموله‌های حجیم کرایه می‌شود. در چارترینگ محموله آبی فقط کالای یک مجموعه تجاری در کشتی قرار می‌گیرد و کشتی فقط یک مقصد خاص دارد.

وسایل حمل و نقل دریایی

برای مثال زمانی که تمام مسیر از کشور مبدأ تا http://www. transemartlogistics.com مقصد دریایی نباشد. جامع‌ترین تعریف حمل و نقل دریایی شامل تمام روش‌هایی است که مسافران و کالاها می‌توانند از طریق راه‌های آبی و با انواع وسایل چون کشتی، لنج، قایق و هر وسیله نقلیه شناور دیگر از جایی به جای دیگر منتقل شوند. ما در مسیر کالا برای حمل و نقل محصولات شما روش‌های متنوعی را ارائه می‌دهیم تا بتوانید مناسب‌ترین روش را انتخاب نمایید. همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت با ما در تماس باشید.

  • همچنین پیش‌بینی می‌شود؛ جنگ اوکراین و روسیه باعث اختلالات بیشتری درزنجیره تأمین خواهد شد که می‌تواند هزینه‌های جهانی حمل و نقل و اثرات تورمی آن را به خصوص درهزینه حمل بار با کشتی برای مدت طولانی بالا نگه دارد.
  • جهت دریافت مقالات و مطالب مفید بازرگانی، واردات و صادرات ایمیل خود را وارد نمایید.
  • حمل دریایی دارای هزینه مناسب است و کالاها با سرعت بیشتری به مقصد می‌رسند.
  • البته ایران نیز از این روش در سال های اخیر به دلیل تحریم های شدید بین المللی که وجود داشته ان هم با توجه به شرایط خاص برای واردات کالاهای خود بهره گرفته است.
یکی از مواردی که حمل گروپاژ برای آن انتخاب می‌شود، ارسال نمونه‌های یک محصول برای ارائه در نمایشگاه‌هاست. همچنین می‌توان کالاهایی را که به عنوان قطعه برای تعمیر و در کل نیازهای صنعتی در نظر گرفته می‌شوند، با استفاده از حمل گروپاژ به مقصد ارسال کرد. حمل و نقل دریایی به روش غیر مستقیم کالا و محصولات از مبدا بارگیری می‌شوند و سپس به بندر واسط هدایت و تخلیه می‌شوند. در این روش نیاز به تغییر کشتی بوده و مجدد کالاها بارگیری شده و به سمت مقصد هدایت می‌شوند.

ثابت بودن نرخ کرایه:

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار