پایپینگ چیست؟ آشنایی با لوله کشی صنعتی مجتمع فنی فلات قاره | kasrasaran

این نوع محصولات نا هم مرکزی های اندک را تحمل نموده و جلوی انتقال لرزش های سیستم را می گیرد . همچنین این نوع شیرها از وزن کمتری برخوردار بوده و به سادگی تعمیر می شوند. جنس بدنه این شیرها عموما از فولادهای ساختمانی و فولادهای ضدزنگ می باشد.

میکروسکوپ الکترونی چیست؟ + انواع به زبان ساده

شیر کنترل، «کنترل ولو» (Control Valve) یا «تراتل ولو» (Throttle Valve)، یکی از انواع valve برای تنظیم پارامترهای عملیاتی در سیستم‌های پایپینگ است. این نوع شیر به منظور تنظیم مستقیم سرعت و ظرفیت جریان مورد استفاده نظر او اینجاست قرار می‌گیرد. با کنترل این پارامترها، امکان تغییر غیر مستقیم پارامترهای وابسته نظیر دما، فشار و سطح مایع فراهم می‌شود. شیرهای کنترل با عنوان «شیر تنظیم کننده» (Regulating Valve) نیز شناخته می‌شوند.

  • محفظه آب بندی از ماده ای به نام پکینگ پرشده است که از نشتی جلوگیری می کند.
  • پینچ ولو (Pinch Valve) یکی از موثرترین و کارآمدترین ابزارهای کنترل جریان در صنایع است.
  • در این مرحله باید به دقت و بر اساس دستورالعمل، کانکتورها و شلنگ‌های لازم را به هم وصل کنید.
  • در این راستا، شرکت های حفاری برای افزایش کارایی در حفاری از پینچ ولو استفاده می کنند.

پایپینگ چیست؟ آشنایی با لوله کشی صنعتی مجتمع فنی فلات قاره | kasrasaran اتصالات انتهایی را می توان در هر انتها پیچ یا رزوه کرد تا اتصال لازم را فراهم کند. با سلام، من می خواستم نمایندگی محصولات شما را برای شهرستان سیرجان بگیرم. با توجه به اینکه فارغ التحصیل رشته مکانیک هستم و در مورد ولو های صنعتی و کشاورزی یک سری اطلاعات دارم و در شهرستان ما باغ های پسته زیادی هست و معدن گلگهر هم هست نیاز زیادی در مورد این ولو ها احساس می شود.

تجهیزصنعت تامین و تجهیز صنایع

شیرهای سماوری از متداول ترین نوع شیرهای صنعتی به شمار می آیند که
از یک دسته متحرک برای کنترل جریان استفاده می شود. این نوع از انواع ولوهای کنترلی برای کنترل جریان مورد استفاده قرار می گیرند. شیرهای کنترلی را از نظر عملکرد (Function) به 2 گروه شیرهای کروی و دیافراگمی تقسیم بندی می کنیم. از آنجایی که در میان انواع ولو هایی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد،
این نوع ولو ها بسیار حائز اهمیت می باشند و به همین دلیل بایستی با این مدل ولوها به طور کامل آشنا شوید. این ولو ها جزو شیرهای صنعتی دستی هستند یعنی اپراتور، این ولوها را با نیروی بازو، باز یا بسته می کند. در هر محیط صنعتی و پالایشگاهی قطعا یک یا چند نوع از انواع ولو صنعتی به کار برده می شود.

این ولو ها دارای یک پلاگ بوده که با بستن ولو، این پلاگ بر روی Seat قرار گرفته و مسیر عبور سیال بسته می شود. پینچ ولو جریان سیال را با باریک کردن منفذه عبور الاستیکی قطع می کند. منفذه الاستیکی پینچ ولو تنها بخشی از این مدل شیر است که با سیال در تماس است، بنابراین این شیر هزینه تعمیر و نگه داری بسیار کمی دارد. طراحی گیت ولو بسیار ساده است و تنها دو حالت کاملا باز یا کاملا بسته دارد. برای کاربردهایی که شیر باید مقاومت کمی در حالت کاملا باز در برابر سیال داشته باشد گیت ولو انتخاب مناسبی است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار