اتاق فرار علمینه | allescape

• این به ویژگی اتاق فرار برای جمع های دوستانه یا دانش آموزان بسیار مفید است. اگر می‌خواهید یک اتاق فرار حرفه‌ای راه اندازی کنید، ممکن است بخواهید در مکان‌های پنهان‌سازی سفارشی‌شده‌تر سرنخ ها را پنهان کنید و برای هریک از آنها سرمایه‌گذاری کنید. • برای کودکان کوچکتر، یک اتاق فرار کوتاهتر حدود 30 دقیقه ممکن است بهتر عمل کند. طراحی اتاق از اولویت‌های اصلی است و تجهیزات فنی باید تا حد امکان پوشانده شوند؛ بنابراین نکات زیر فقط توصیه‌هایی هستند که شما ممکن است به‌صورت جداگانه تصمیم بگیرید که از آن‌ها در اتاق خود تجربه اتاق فرار استفاده کنید. انتخاب متخصصین برای طراحی سناریو از اتلاف هزینه زمان شما جلوگیری می‌کند.

اتاق فرار علمینه | allescape

معماهای انیگما کاملا بر اساس هوش و ذکاوت افراد طراحی شدن، تا مغز رو به چالش بکشونن و در جریان ماجراجویی های اتاق؛ فضای شاد و دلپذیری رو ایجاد کنن. سرنخ ها و اطلاعات موجود تو هر معما نه اونقدر زیادن که باعث سردرگمی و انباشت اطلاعات بشن و نه اونقدر کمن که بازیکن رو گیج کنن تا بی خیال حل کردنشون بشه. برای رسیدن به این هدف، شاید لازم باشه معما رو با چند نفر به صورت امتحانی تست کنین و مطمئن بشین که همه سوالات احتمالی بازیکنا از قبل دیده شده و به صورت هینت تو سوال قرار داره. در آخر هم در انتخاب گیم مستر و سایر کارکنان دقت کنین و افرادی رو انتخاب کنین که به کارشون علاقمند باشن و به مجموعه انرژی و نشاط تزریق کنن. به قکر بازاریابی و تبلیغات هم باشین که به تنهایی خودش یه کفه پرقدرت و نیرومنده.

  • روشن و واضح بودن اهداف در هر مرحله به بازیکن کمک می کنه تا سر در گم نشه و بازی رو مرحله به مرحله مطابق جریان پیش ببره؛ که این کار هم به بازی نشاط و هیجان میده و هم مسیر بازی رو جذابتر می سازه.
  • در این بخش به هزینه ساخت اتاق فرار که به عنوان هزینه های متغیر شناخته می­شوند، خواهیم پرداخت.
  • اتاق فرار قربانی نیز از بازی‌های ترسناک این مجموعه است و ۴ تا ۸ نفر بازیکن دارد و از بازی‌های سخت به شمار می‌رود.
  • همان‌طور که همه حرفه‌ای‌های این حوزه آگاه هستند، اثربخشی بازی‌های اتاق فرار و معمایی وابسته به نوع انتخاب صحیح سناریو، معماها و طراحی درست از سوی صاحبان و طراحان آن است.
با یک موضوع و داستان سرگرم کننده شروع کنید تا به شرکت کنندگان خود انگیزه دهید. سپس، به ایجاد یک سری قطعات پازل در اتاق فرار خود ادامه دهید. در نهایت، سرنخ های دشوار (اما نه غیرممکن!) را قرار دهید تا شرکت کنندگان با حل هر معما به سمت حل معمای بعدی سوق پیدا کنند. در ساخت دکور اتاق‌های بازی همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ایمنی مهم‌ترین مسئله است.

• در یک سری از بازی‌های اتاق فرار، به شما دمپایی مخصوص بازی داده می‌شود. چون بایستی تمرکز خود را معطوف به حل معما یا فرار از محوطه بکنید. بازی دیگری که در اتاق فرار بوم طرفدار دارد، بازی به نام اتاق فرار وارونگی است. این بازی بین ۴ تا ۸ نفر انجام می‌شود و حداقل سن نفرات باید ۱۶ سال تمام باشد.

۴. اتاق فرار شب سیزدهم

بازیکنان می‌توانند زمان متفاوتی را برای حل معما اختصاص دهند. اما مهم است که وقتی بازیکن متوجه می‌شود که چگونه این معما حل شده پنج دقیقه بیشتر طول نکشد. همچنین زمان دسترسی به سرنخ‌های معما نباید بیش از یک دقیقه باشد. وقتی چندین طراح به طور همزمان روی یک معما کار می‌کنند، باید بسیار مراقب باشند تا سرنخ‌های زیادی از یک معما در اتاق باقی نماند. زیرا در این حالت، ممکن است معما فراموش شود و یافتن سرنخ‌ها پیچیده‌تر از معما شود. همچنین لازم است ضمن حفظ توالی و سناریوی داستان، بین سرنخ‌های هر یک از معماها تفاوت قائل شوید.

مجموعه اتاق فرار اسپیرال

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار