سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

در این قسمت به رایج ترین پرسش های افراد در هنگام اولین برخورد با موضوع سئو پاسخ داده ایم. این یک روش عالی برای مطلع ماندن از هرگونه تغییر چشمگیر است، بدون اینکه تمام وقت خود را به صفحه نمایش زل بزنید. از سوی دیگر، اگر تغییری پیش‌بینی نشده اتفاق بیفتد، تقریباً هرگز نمی‌توانید از گزارش‌های پیش‌فرض چیزی نتیجه‌گیری کنید. اولین قانون تجزیه و تحلیل این است که همیشه تا آنجا که ممکن است تلاش خود را معطوف به یافتن اصلی ترین علت کنید.

این اطلاعات متا دیتا (Metadata) نامیده می‌شوند و فقط برای موتور‌های جستجو و کرالر‌ها قابل مشاهده هستند. موتور‌های جستجو از تگ‌های متا برای رتبه بندی و نحوه نمایش اسنیپت‌ها در صفحات نتایج جستجو استفاده می‌کنند. وقتی سرور یک سایت، برای صفحات استاتیک از مرورگری درخواستی دریافت می‌کند، بدون انجام فرآیند اضافه‌ای، به درخواست پاسخ می‌دهد.

با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است. با توجه به تغییرات گوگل در سال های اخیر، گوگل مسئله نمایش سایت در دستگاه های موبایل را در اولویت قرار داده است. بنابراین در صورتی که وب سایت شما در دستگاه های موبایل به خوبی مشاهده نشود، احتمال کاهش رتبه در جستجوهای موبایلی وجود دارد. در حالت کلی با روند رو به رشد استفاده از دستگاه های موبایل، بهینه سازی وب سایت برای آنها امری ضروریست. علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، این ابزار می تواند دشواری کلمات کلیدی در کسب رتبه را محاسبه کرده و به شما در تجزیه و تحلیل صفحه نتایج جستجو کمک کند.

به کم این ابزار می‌توانید ببینید در چه رتبه‌ای قرار دارید، مشکلات سایت شما چیست؟، وضعیت سازگاری سایت با موبایل چطور هست؟ و چه سایت‌هایی به سایت شما ارجاع داده‌اند. این ابزار بطور کلی به شما کمک می‌کند ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید. کلیدواژه یا کلمه کلیدی، به کلمات یا عباراتی گفته می‌شود که کاربران اینترنت برای بدست آوردن اطلاعات مختلف در موتورهای جستجو وارد می‌کنند. کلمه کلیدی دروازه‌ای است که کاربران را به صفحه نتایج موتورهای جستجو و در نهایت وبسایت شما خواهد کشاند.

موتورهای جستجو، ابزارهایی هوشمند و قدرتمند هستند که به کمک الگوریتم‌ها و روش‌های خاص خود، می‌توانند میلیاردها صفحه وب را در لحظاتی کوتاه پویش کنند و اطلاعات مورد نظر را برای کاربران پیدا کنند. هدف اصلی موتورهای جستجو، ارائه نتایج دقیق و مرتبط به کاربران است تا تجربه جستجوی آنها بهبود یابد. «توضیحات متا یا متا دیسکریپشن» (Meta Description) یکی دیگر از عناصر HTML مهم در سئو داخلی است. توضیحات متا را می‌توان در کدهای صفحه به‌روزرسانی و مشخص کرد، اما نمی‌توان آن‌ها را درون صفحه دید. توضیحات متا در واقع شرحی کوتاه برای تبلیغ صفحه وب‌سایت است که گوگل و موتورهای جستجوی دیگر آن را در صفحه نتایج جستجو برای کاربران نمایش می‌دهند. بنابراین با این‌که توضیحات متا در صفحه وب دیده نمی‌شود، نوشتن شرحی مناسب برای این بخش می‌تواند کاربران موتورهای جستجو را به کلیک روی لینک‌های شما ترغیب کند و ترافیک وب‌سایت را افزایش دهد.

گوگل از ربات‌ها برای جستجو در بستر وب و پیداکردن صفحات جدید استفاده می‌کند. برای اینکه گوگل بتواند یک صفحه را پیدا کند، صفحه دیگر می‌بایست دارای لینک‌هایی باشد، که به صفحه جدید اشاره کرده باشند. به طور کلی هرچه به یک صفحه، پیوندهای بیشتر داده شده باشد، گوگل زودتر آنها را پیدا می‌کند و یا بروزرسانی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. سئو چیست؟ سوالی است که امروزه درصد بالایی از جستجوی کاربران به خود اختصاص داده است. امیدواریم این آموزش بتواند نکات گنگ و مبهمی که در بخش آموزش سئو وجود دارد را برای شما عزیزان برطرف کند. همچنین، در صورتی که سوالی در زمینه سئو یا آموزش لینک سازی برایتان پیش آمده است می توانید آن را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما پس از بررسی، سوالات شما را به صورت دیدگاه یا یک مقاله پاسخ دهند.

Snippet چیست و چرا در سئو مهم است؟

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

اصطلاح گوگل دنس از سال 2002 ایجاد شد و باعث جابه جایی سایت ها برای محک زدن توسط گوگل می شود. این الگوریتم تقریبا هر روز در تعداد بسیار بالایی از رتبه های کلمات کلیدی تغییرات ایجاد می کند تا هم کاربر با وبسایت های جدید آشنا شود و هم کیفیت محتوای وبسایت ها تخمین زده شود. الگوریتم دسته ای از کد است که موتور های جستجو مانند گوگل از آن برای مقاصد گوناگونی از جمله رتبه بندی وبسایت ها، بهبود تجربه کاربر، سرعت بیشتر جستجو و … استفاده می کنند. موتور های جستجویی مانند گوگل هر روز آپدیت هایی الگوریتمی را تجربه می کنند و بطور متوسط هر چند ماه یکبار آپدیت هایی در هسته الگوریتم خود ایجاد می کنند. تحقیق کلمات کلیدی یعنی اینکه بررسی کنیم و ببینیم مخاطبان هدف ما در اینترنت به دنبال چه چیزهایی هستند و برای رسیدن به آن‌ها چه کلماتی را جستجو می‌کنند. اگر تحقیق کلمات را به درستی انجام دهید، هم مخاطبانتان را بهتر می‌شناسید و هم می‌توانید وضعیت سئوی سایتتان را بهتر کنید.

  • Meta Description یا توضیحات متا، یکی از تگ‌های متا است که توصیفی درباره موضوع صفحه ارائه می‌دهد.
  • تحقیق کلمه کلیدی باعث می‌شود که شما راحت‌تر، به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید و بینشی عمیق از نحوه جستجوی کاربر هدف خود پیدا نمایید.
  • اگر سایت به تازگی راه اندازی شده و تا به حال نه سئو شده و نه محتوایی بر روی آن وجود دارد این مرحله حذف می‌شود.
  • طبق آمار ۶۳ درصد از جستجوهای گوگل در تلفن‌های همراه صورت می‌گیرد.
  • این استراتژی بدین شکل است که در ابتدای کار به هیچ عنوان نباید به سراغ کله گنده ها رفت و باید از کوچکتر ها شروع کرد.

سایت مپ یک لیست از آدرس تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل پایش است. داشتن یکی از آنها، به خزنده‌ها (پایشگرها) اجازه می‌دهد همه صفحات شما را پیدا کنند. کسب بک لینک از دیگر سایت در سئو ضروری است (در فصل بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.)، اما داشتن ساختاری مناسب از لینک های داخلی به همان اندازه مهم است.

و چه سایت‌هایی به سایت شما ارجاع داده‌اند.

با این کار مخاطبین سایت و کیفیت کار شما بسیار افزایش خواهند یافت. خدمات سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است، واقعیت این است که مردم در طول روز هزاران بار در موتورهای جستجوگر مانند گوگل جستجو می کنند. این جستجوها با هدف به دست آوردن ارائه اطلاعات در رابطه با محصولات و خدمات مختلف انجام می‌شود. نتایج جستجوها به عنوان منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها به حساب می‌آید، دقت کنید که این منبع می‌تواند برای کانال‌های دیگر مارکتینگ مناسب باشد و مورد استفاده قرار گیرد. از مهم‌ترین بخش‌های سئو می‌توان به سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی اشاره کرد. به طور کلی برای اجرای سئو باید مراحل تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای مفید، سئو داخلی، سئو خارجی یا لینک‌سازی و سئو فنی بر اساس اصول هر بخش انجام شود.

روش های کسب درآمد از سئو

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار