منظور از روف گاردن چیست؟ انواع + نحوه ساخت رسپیناوود | elitarchgroup

منظور از روف گاردن چیست؟ انواع + نحوه ساخت رسپیناوود | elitarchgroup

به این دو عمل پیشنیاز برای طراحی کلی روف گاردن مرحله ی ایزولاسیون و زهکشی گفته می شود . ساخت گلدان روف گاردن شاید در نگاه اول، حرکتی آسان به نظر آید، اما نیاز به تجربه و نیز استفاده از محصولی کاربردی دارد. برای این که شما بتوانید گیاهان مورد علاقه‌تان را برروی پشت بام پرورش دهید، اولین اقدامی که باید انجام دهید تهیه گلدان یا فلاورباکس مخصوص ( جعبه گیاه ) است. پروفیل چوب پلاست محصولی مناسب و ایده‌آل برای اجرای فلاورباکس یا گلدان است. این محصول در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم است و این امکان برای شما فراهم است تا بتوانید گیاهان روف گاردن را درون آن به راحتی پرورش دهید.

  • معمولا گلهای زینتی ، کاج های کوچک ، شمشاد و گل طبیعی کوچک برای کاشت انتخاب می شوند.
  • با قرار دادن چند گلدان بر روی پشت بام و یا اجرای باغ و فضای سبز، می توان روف گاردن داشت.
  • در پلان روف گاردن باید همه جزئیات موجود را طراحی و مدل سازی کنیم.
  • البته، یک روف گاردن به‌تنهایی تفاوت بزرگی ایجاد نمی­کند؛ اما تعداد آن­ها در سراسر جهان، همراه با سایر فضاهای سبز، می­تواند تأثیر مثبت قابل‌توجهی داشته باشد.
  • به عنوان یک مکان دنج در روزهای آفتابی می‌توانید، از اتاق آفتاب خود به عنوان پاسیو برای لذت بردن از صبحانه استفاده کنید.
  • وزن سبک این نوع کفپوش پشت بامی دلیل دیگری برای انتخاب و اجرا برروی پشت بام جهت ساخت روف گاردن است.

برای ساختمان‌هایی که دارای پشت بام بزرگ هستند این نوع طراحی مناسب است. صندلی‌ها و نیمکت‌هایی ساخته شده با متریال مرغوب و آتشدان و لامپ‌های زیبا. تنها با المان‌هایی اندک می‌توانید فضای مفرحی برای خود و خانواده و یا کارمندان خود ایجاد کنید و از دورهمی در یک فضای باز و طراحی عملکردی شاد لذت ببرید.

۳.ضایعات ساختمان

میتوانید از جنس های ارزانتر چمن مصنوعی که از جنس پلاستیک و قابل شستشو و جابه جایی است، استفاده کنید. اگر مقاومت ساختمان پیش از احداث روف گاردن بررسی نشود، به مرور زمان ممکن است پی نشست کند. در شهرهای بزرگ بدلیل ازدحام جمعیت اکثرا رو به ساختمان‌های چند طبقه آورده اند و خانه‌های حیاط دار قدیمی جای خود را به برج‌های مسکونی و آسمان خراش داده اند. باغ و بیشتر چشم انداز‌های طبیعی جای خودشون رو به راه‌ها، مراکز تجاری، تفریحی و مسکونی داده‌اند. استفاده از سایبان چتری هم در روزهای آفتابی و هم در شرایط ابری و بارانی لذت بخش می باشد و شما را از فضای تکراری و یکنواخت ساختمان خارج می کند. این محصول به دلیل استفاده در فضای خارجی، دارای المان هایی است که در برابر اشعه خورشید، آب و حرارت مقاومت می نماید.

انواع مختلف نورپردازی:

علاوه بر این، این نوع روف گاردن به ساخت‌وسازهای بزرگ و پایدار نیاز دارد و ازاین‌ رو بیشتر ساختمان‌ها برای باغ‌های فشرده مناسب نیستند. ضمن این که امکان مشاوره رایگان در زمینه اجرا و طراحی روف گاردن ( بام سبز ) تراس گاردن ( تراس سبز ) توسط کارشناسان چوپکس برای شما همراهان گرامی فراهم شده است. بنابراین می‌توانید تنها با یک تماس در هر کجای ایران از مشاوره رایگان ما و خدمات متنوع چوپکس بهرمند شوید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار