مهلت ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده چه زمانی به پایان می‌رسد؟ | تکس مپ

بله کلیه خدمات هتل داری ، غرفه داری در نمایشگاهها تحت هرعنوانی ، انبارداری و سوله داری همه شامل قانون مالیات غیر مستقیمی بوده حتی اگر کالایی را انبار کرده باشند که معاف از پرداخت VAT باشد . خدمات بانکی و موسسات اعتباری و خدمات حمل و نقل جاده های برون شهری و دورن شهری از جمله اتوبوس ، قطار و همواپیما هم شمول قانون مالیات بر ارزش افزوده نمیشوند . ایرانیانی که در خارج از کشور تجارت می کنند مشمول قوانین مالیاتی همان کشور بوده مگر اینکه کالای تولیدی یا خدمات خود را بخواهند به ایران وارد نمایند در این صورت طبق قوانین ایران با انها رفتار خواهد شد . هم چنین، اگر از ارائه اسناد و مدارک خودداری کنید، هم جریمه عدم ارائه دفاتر (۲۵ درصد) و هم جریمه عدم ارائه مدارک (۲۵ درصد) جمعا معادل ۵۰ درصد مالیات متعلق، جریمه خواهید شد. میزان جریمه VAT برای فعالان کسب و کار که ارزش ریالی صحیح کالا یا خدمات را در صورت حساب درج نمی کنند، یک برابر ما به التفاوت مالیات متعلق است.

بخشنامه موضوع رفع ابهام از حکم جزء 2 بند ق تبصره 6 قانون بودجه سال 1400 کل کشور (مبنای محاسبه پنج واحد درصد بخشودگی)

اگر شما هم در این باره با سوالی روبرو شدید، نظرات خود را از طریق بخش کامنت یا کانال های ما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. توجه کنید که هر سوالی درباره مالیات دارید، سامانه ۱۵۲۶ پاسخگو خواهد بود و این شرکت نیز در ساعات اداری، خدمات مشاوره کلیه فعالیت های حسابداری، بیمه و مالیات و ثبت پرونده مالیاتی و پیگیری نیازهای اطلاعاتی مشمولان در سراسر کشور را انجام خواهد داد. برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده؛ جمع مبالغ خرید در یک فصل از جمع مبالغ فروش (خالص از تخفیفات) کسر و مابه‌التفاوت با نرخ مالیات و عوارض آن سال محاسبه و پرداخت می‌شود.

مهلت ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده چه زمانی به پایان می‌رسد؟ | تکس مپ

همچنین علی رغم اینکه به فروش کالاها و خدمات معاف از مالیات، مالیات ارزش افزوده ای تعلق نمی گیرد، ثبت و تکمیل مبلغ مربوط به آن، در اظهارنامه، ضرروی است که طبیعتا در ستون رو به روی آن، مالیات و عوارضی، مشخص نخواهد شد؛ این موضوع در خصوص ثبت نام اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی نیز وجود دارد. علاوه بر این، اطلاعات واردات کالاها و خدمات مشمول و معاف از مالیات بر ارزش افزوده را باید، در کادرهای مربوطه، تکمیل نمود. مودیان مالیاتی مکلف هستند، طی 15 روز بعد از پایان هر فصل سال، نسبت به تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده، اقدام نمایند. مودیان می توانند با مراجعه به سایت سامانه ارزش افزوده، نسبت به ثبت نام اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۲​ و نحوه تکمیل ارسال ثبت نام آن به صورت الکترونیکی، اقدام نمایند.

در صورتی درخواست مودی جهت باز پس‌گیری مبلغ مالیات مورد قبول خواهد بود که در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام و اظهارنامه مالیاتی ارسال کرده باشد. نحوه محاسبه ارزش افزودهدر ایران روش، تفریقی یا روش صورتحساب است به این صورت که در هنگام خرید بنگاه‌ها مبلغ اولیه به اضافه مالیات ارزش افزوده را پرداخت می‌کنند. در هنگام فروش کالا یا خدمات، مبلغ کالا یا خدمات را بهمراه مالیات ارزش افزوده از خریدار دریافت می‌کنند. در پایان دوره سه ماهه این مابه التفاوت این دو مبلغ به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می‌شود. از زمان تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سر رسید پرداخت مالیات و عوارض دوره مذکور، جریمه تاخیر، محاسبه و قابل دریافت بر اساس موضوع ماده بیست و سه است. البته توجه کنید که مبدا محاسبه جریمه موضوع بند الف تبصره سه ماده ۴۲ قانون VAT درباره مالیات نقل و انتقال خودرو، تاریخ تکمیل و صدور اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی ملاک است.

  • در گذشته مالیات که پرداخت مالیات به صورت آنلاین امکان‌پذیر نبود، مودیان دردسرهای زیادی داشتند.
  • بر اساس قانون، همه اشخاص چه حقیقی و چه حقوقی که کالا یا خدماتی را عرضه می‌کنند، باید در نظام ارزش افزوده سرمایه‌گذاری نمایند و ملزم به ثبت‌نام در سیستم مالیاتی کشور هستند.
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 1399 کماکان 9% می باشد که شامل 6% مالیات و 3% عوارض است.
پس از دریافت کد کاریری و رمز عبور، ثبت نام مرحله دوم انجام شود. کلیه خدمات پژوهشی و آموزشی طبق تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت و وزارت کار. © انتشار مقالات این سایت با ذکر منبع و با رعایت قانون کپی رایت مجاز است . تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تیم حسـابــنـو می باشد . از اینکه با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ارتقاء و بهبود کیفیت این وب‌سایت یاری کرده و همچنین از مطالب این وب‌سایت با ذکر منبع «دفتر اسناد رسمی ۷۷۸ تهران» همراه با لینک «irnotary» استفاده می‌کنید، سپاسگزارم. علاوه از این قسمت، می‌توانید قبض‌های صادر شده در پرونده مالیاتی خود مشاهده و از آنجا پرداخت کنید.

مالیات بر عایدی سرمایه از کی اجرا می‌شود؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار