قیمت پاور کامپیوتر و خرید بهترین منبع تغذیه کامپیوتر Power

واحدهای منبع تغذیه بر اساس وات رتبه بندی می شوند تا نشان دهند که چه مقدار توان را می توانند به رایانه ارائه دهند. از آنجایی که هر قطعه کامپیوتر برای عملکرد صحیح به مقدار مشخصی انرژی نیاز دارد، داشتن یک پاور که بتواند مقدار مناسبی را ارائه دهد، مهم است. ابزار بسیار مفید Cooler Master Supply Calculator می تواند به شما در تعیین میزان نیازتان کمک کند. بسته‌های بزرگ سیم‌های رنگی از طرف جلو منبع تغذیه به داخل کامپیوتر کشیده می‌شوند. کانکتورهایی که در انتهای مخالف سیم ها قرار دارند به اجزای مختلفی در داخل کامپیوتر متصل می شوند تا برق آنها را تامین کنند. برخی به طور خاص برای اتصال به مادربرد طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر دارای کانکتورهایی هستند که در فن‌ها، فلاپی درایوها ، هارد دیسک‌ها ، درایوهای نوری و حتی برخی برای کارت‌های ویدئویی پرقدرت استفاده می شوند.

Corsair RM1000x 80Plus Gold Full Modular PSU

علاوه بر همه چیزهایی که بحث کردیم، مجموعه عظیمی از ویژگی‌های اضافی وجود دارد که می‌توانید از پاور کامپیوتر قیمت مناسب دریافت کنید. ویژگی‌هایی مانند نورپردازی RGB، اتصالات اضافی، دکمه‌های تست، و اندازه‌گیری‌های مصرف برق از طریق اتصالات USB داخلی بیش از موارد ضروری نیستند، اما اگر علاقه‌مند باشید، گزینه‌هایی مناسبی هستند. همچنین می‌خواهید توان پیوسته را در مقابل توانایی‌های اوج توان منبع تغذیه جدید خود در نظر بگیرید.

چنین اتفاقی نه‌تنها باعث می‌شود تنظیم جریان برق اصلی برای پاور دشوار شود، بلکه می‌تواند آسیب دیدن قطعات داخلی پاور را نیز به دنبال داشته باشد. اگر فکر می‌کنید که نیاز دارید راندمان بهتری از سیستم خود دریافت کنید و یا در آینده شرایط به‌گونه‌ای است که سیستم خود را ارتقا می‌دهید پس پاوری با دو برابر قدرت سیستم خود تهیه نمایید. دو پاور با توان برابر ممکن است که خروجی‌های متفاوتی داشته باشند پس این نکته حائز اهمیت است به آن کمی توجه نمایید. اکثرا ما انسان‌ها در هنگام خرید کامپیوتر به پردازنده، کارت گرافیک و رم دقت می‌کنیم و کمترین توجه به پاور کامپیوتر می‌شود؛ اما بهتر است این را بدانید که یک منبع تغذیه قوی با توان کافی، عمر قطعات را بیشتر می‌کند. داشتن پاور نامناسب مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند پس به این موضوع حتما دقت کنید. منبع تغذیه قهرمان ناشناخته و اغلب فراموش شده‌ی هر کامپیوتر شخصی محسوب می‌شود و قطعه‌ای حیاتی برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم است.

اتصالات پاور

واحد فنی و خدمات پس از فروش شرکت هوشمندنت طبق تحقیقات گسترده و با همکاری تعدادی از مراکز تحقیقاتی کشور در زمینه الکترونیک و انفورماتیک و همچنین چندین سایت معتبر از جمله Intel و AMD موفق به تعیین حدود توان مصرفی قطعات سخت افزاری گردیده است. رعایت استانداردهای مختلف از جمله آتش سوزی در ساخت برد ، باعث افزایش ضریب ایمنی کاربر در موارد خاص می گردد. منبع تغذیه‌های ارزان قیمت به طور معمول غیر ماژولار (Non-Modular) هستند و این به معنی نصب بودن تمامی کابل ها به صورت پیش فرض روی منبع تغذیه هستند.

میزان راندمان پاور اهمیت بسیار زیادی دارد؛ مخصوصاً اگر بخواهید یک پاور ۱۰۰۰ واتی بخرید. همچنین باید خاطرنشان کنیم که هرچقدر کامپیوتر به پریز اصلی برق نزدیک‌تر باشد، راندمان پاور آن بیشتر می‌شود. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید حداکثر توان این پاور ۶۵۰ وات است. تفاوت بین کانکتور PCI Express دارای ۶ و ۸ پین، وجود دو سیم ارت در کانکتور ۸ پین است. این دو سیم باعث می‌شوند جریان بیشتری به سیم‌های + ۱۲ ولت انتقال داده شود. اسلات PCI Express تنها می‌تواند حداکثر ۷۵ وات نیرو را در اختیار کارت گرافیک قرار دهد؛ بنابراین این اتصال برای تأمین کارت گرافیک‌های بسیار پرقدرت امروزی در پاور تعبیه می‌شود.

  • امکان گزینش برند سازنده، توان خروجی، فرم‌فاکتور و حتی ماژولار بودن یا نبودن کالا برایتان مهیا شده است.
  • شما می توانید منبع تغذیه را در یک واحد سیستم به سادگی با پیدا کردن ورودی جایی که سیم برق وصل شده است پیدا کنید.
  • تامین برق برای کل سیستم شما نقش بسیار مهمی دارد و استفاده از برق نادرست ممکن است اشتباهی بسیار پرهزینه باشد.
  • اگر هم که پاور انرژی بیشتر از حد نیاز برای قطعه سخت افزاری را به آن  بدهد ، ممکن است آن قطعه بسوزد و یا قطعه نیم سوز شده و کارکرد خوب خود را ازدست بدهد.
  • مورد بعدی ضخامت کابل ها است که باید متناسب با توان قطعه و کانکتورهای متصل باشد.

قیمت پاور کامپیوتر و خرید بهترین منبع تغذیه کامپیوتر Power

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار