قیمت جدید سکه، طلا و دلار امروز 1402 01 24 | hsaatchi

به تاثیر روزهای سال و مناسبت‌های تقویمی بر قیمت یک کالا، اثر تقویمی یا calendar effect می‌گویند. پس دیدیم که قیمت طلا نه تابع تغییر در عرضه (کشف معدن جدید) است و نه از پیشرفت فناوری تاثیر می‌گیرد. خانم‌ها از این فلز زیبا به‌ عنوان زینت استفاده می‌کنند آقایان با هدف سرمایه‌گذاری و کسب سود طلا یا سکه می‌خرند. سرمایه‌گذاران نیز بخشی از سبد دارایی خود را به طلا یا اوراق مبتنی بر طلا اختصاص می‌دهند. بازارهای جهانی حوالی مرزهای مهمی نوسان می کنند مرزهایی که واکنش معامله گران در آن محدوده ها جهت و آینده بازارها را مشخص خواهد کرد. امروز همچنین ‌یورو در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار تومان معامله شد.

تصاویر هولناکی که هوش مصنوعی از تهران در ۵۰ سال آینده به تصویر کشید! + عکس

قیمت جدید سکه، طلا و دلار امروز 1402 01 24 | hsaatchi دور دوم ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد اما بازار آنلاین خرید و فروش طلا دوران عجیبی بود. تحریم‌های بین‌المللی از یک سو و عوامل سیاسی داخلی از سوی دیگر باعث شد که قیمت سکه از سال ۱۳۸۸ به بعد رشد شدیدی داشته باشد. اوج این رشد بعد از سال ۹۰ رخ داد و قیمت هر سکه از زیر ۵۰۰ هزار تومان به بالای یک و نیم میلیون تومان (بیش از ۲۰۰% رشد) افزایش یافت. در دور دوم ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی و با افزایش شدید بودجه عمرانی کشور، قیمت سکه از ۱۶ هزار تومان به نزدیک ۳۰ هزار تومان (۸۷% رشد) افزایش یافت.

  • زمانی که سیاست‌های سخت‌گیرانه ترامپ هر سکه را از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به نزدیک ۴ میلیون تومان (۲۳۳% رشد) رساند.
  • در آن زمان بازیافت طلاهای دست‌دوم تنها منبع عرضه طلا خواهد بود.
  • امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۱۹ درصدی به ۲,۵۵۲,۵۰۰ (دو میلیون و پانصد و پنجاه و دو هزار و پانصد ) تومان رسید.
تقارن نوروز ۱۳۹۹ با ماه شعبان می‌تواند اثر تقویمی بر قیمت طلا را تقویت کند. با این حال اثر تقویمی تنها عامل تاثیرگذار در بازار طلا نیست و سرمایه‌گذار هوشمند باید جمیع شرایط را در تحلیل خود لحاظ کند. هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۶,۸۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و هشتصد هزار) تومان قیمت خورد. نیم سکه، امروز به ۱۸,۹۰۰,۰۰۰ (هجده میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر است.

با پول مورد نیاز برای خرید آن در بازار آزاد گزینه‌هایی مثل پراید دست‌دوم… شاید شما هم موقع خرید هدیه، همیشه به طلا به‌عنوان یک گزینه جدی فکر کنید. طلا الزاما گزینه گران قیمتی نیست، اما بیشتر از هدایای دیگر به چشم می‌آید. چرا که طلا می‌تواند «ارزش» را در خودش ذخیره کند و در موقع فروش، با قیمتی نزدیک به قیمت خرید طلا، نقد شود.

قیمت دلار امروز ۲۴ فروردین ۱۴۰۲

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار