بهترین اسباب بازیها برای کودک نه ماهه

مداد رنگی اکثر کودکان مداد رنگی ۱۲ رنگه و مداد رنگی که تعداد بیشتر و رنگهای بیشتری داشته باشه همراه با یک جعبه بسیار جذاب فلزی، برای یک دختر بچه یک هدیه مناسب و عالیه. یک بیلچه و مقداری خاک بستهبندی، بذر گیاه و چندین گلدان را در یک جعبه یا سبد قرار دهید. اگر به دنبال خرید عروسک دخترانه به عنوان اسباب بازی برای نوزاد هستید می توانید با اضافه کردن آن به سبد خرید، اسباب بازی را درب منزل با گارانتی و ضمانت تحویل بگیرید. یک عروسک کابوی به اسم «وودی» اسباببازی محبوب «اندی» است. اغلب هدیه برای بچه ها به لباس و اسباببازی ختم میشود و پیدا کردن هدیه دیگری که به اندازه این دو تکراری نباشد، کار آسانی نیست. داستان Soul درباره یک معلم موسیقی در مدرسه است که نتوانسته به رویاهای بزرگ خود دست پیدا کند. آن ها همیشه در حال کنجکاوی در موضوع های مختلف هستند و سعی می کنند تا موارد جدیدی را در این دنیای بزرگ و عظیم کشف کنند .

گاهی ما با هدیه تولد، دستاوردهای اخیر فرد را نیز به او تبریک میگوییم . مجموعه هری پاتر کودکی و نوجوانی چند نسل اخیر را شکل داده و بعد سالها هنوز هم طرفداران پر و پا قرصی دارد. به احتمال زیاد شما هم حضور حداقل یکی از انیمیشنهای داستان اسباببازی را در این لیست پیشبینی میکردید. بعد از ساخته شدن قایق، مرد سوارش میشود اما تنها پس از مدتی کوتاه، موجودی اسرارآمیز قایق را نابود میکند و مرد مجبور میشود به جزیره بازگردد. هر مجموعه ای از بلوک ها مجهز به یک شاسی ثابت است – پایه ای که می توانیم یک مدل معین را روی آن بسازیم. مارا ویلسون، دنی دویتو، پم فریس، و رئا پرلمان از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند. کلمات و اعداد آسان را از والدین تقلید کند. هر زمان که کودک با میل و رغبت خود شروع به نقاشی کشیدن می کند از هنر نقاشی لذت بیشتری می برد و در این شرایط با دقت و حوصله مضاعف نقاشی های زیبا خلق خواهد کرد. این انیمیشن علاوه بر جذابیتی که برای کودکان داشت، بزرگسالان زیادی را برای تماشای خود به سالن سینماها کشید.

این فیلم به کارگردانی ریچارد لینکلیتر پر از موسیقیهای جذاب، نوجوانان دوست داشتنی و صدالبته دردسر است. گفته میشود ایده ساخت این انیمیشن زمانی به ذهن تولیدکنندگان کمپانی پیکسار رسیده که انیمیشن داستان اسباببازی رو به پایان بوده است؛ جمله «چه میشد اگر آدمها زمین را ترک میکردند و کسی فراموش میکرد که آخرین روبات را با خودش ببرد» جرقه آغازین ساخت وال ای بود که در ذهن استانتون شکل گرفت. او که از این اتفاق نابههنگام و غیرمنصفانه ناراحت است، تلاش میکند به نوعی از دنیای ارواح به کره زمین بازگردد. انیمیشن وال ای داستان یک ربات آشغالجمعکن در آیندهای که زمین نابود شده و غیرقابل سکونت است را تعریف میکند که کره زمین را از آشغالها پاک میکند. یکی از کمدیهای خانوادگی و جذاب اوایل دهه ۲۰۰۰ همین فیلم School Of Rock با هنرنمایی جک بلک بود که متاسفانه مورد توجه خیلی از مخاطبان قرار نگرفت. این فیلم اصولا به خاطر داشتن مفاهیم عمیق یا داستان پیچیده مورد استقبال بزرگسالان نیست، بلکه به شکلی نوستالژیک و زیبا خاطرات دوران نوجوانی خیلی از مخاطبان را زنده میکند. از آنجایی که تمام کودکان و حتی بزرگسالان در ذهن خود پرواز با بادکنک را بارها و بارها تجربه کردهاند، سازندگان انیمیشن بالا این ذهنیت را تصویرسازی کرده و باعث شدند مخاطبان این انیمه از تماشای تصویر پرواز خانه با تعداد زیادی بادکنک کمی به وجد آیند.

البته هنوز مشخص نیست که ساخت قسمت پنجم این انیمیشن کامل شده است یا نه؛ به همین دلیل زمان اکرانی نیز برای آن مشخص نشده است اما میتوان نوید اکران را به مخاطبان انیمیشن شرک داد. Ghostbustersدر میان مخاطبان آمریکایی بسیار محبوب و شگفتانگیز است؛ عدهای موسیقی تم آن را بهترین موسیقی تم، تیم بازیگری آن را بهترین تیم بازیگری، و خودش را بهترین فیلمی میدانند که تاکنون در نیویورک روایت شده. یک در میان پریدن با یک پا، جست و خیز کردن، کنترل بیشتر بر حرکات ظریف بدن، شروع استفاده از وسایلی مانند مسواک، قیچی، اره، مداد، چکش و سوزن برای دوخت و دوز مخصوص این سن است. کریستین بیل مشهور و دوست داشتنی که آن موقع سن و سال پایینی داشت در این فیلم حضور پیدا کرد و عملکرد بسیار خوبی هم از خود به نمایش گذاشت. کودکان نیاز به استفاده از واکر کودک دارند، واکر کودک کمک میکند تا فرزندتان نحوه ی درست ایستادن و قدم برداشتن را یاد بگیرند چراکه با واکر، کودک از همان ابتدا یاد می گیرد کف پایش را کامل زمین بگذارد و برای راه رافتن باید یکی یکی پاهایش را از زمین برداشته و راه برود، از طرفی دیگر کودک با انگیزه هل دادن تلاش می کند راه برود و به این ترتیب راه رفتن عادی را به سرعت یاد می گیرد و همه عضلات پا و ستون فقرات کودک بطور یکسان و یکنواخت تقویت می شود.واکر میتواند یک کادو تولد 1 سالگی مناسب و دوست داشتنی باشد.

این انیمیشن از سری والاس و گرومیت است و توسط آردمن انیمیشن و دریمورکس در بریتانیا ساخته شده و در همان سال نیز موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی شد. کمپانی هیولاها توانسته جوایزی از جمله اسکار بهترین ترانه و چند جایزه دیگر برای بهترین انیمیشن و بهترین پویانمایی را نیز در کارنامه خود به ثبت برساند تا دلیل محبوبیتش کاملا مشخص شود. آنها معتقد بودند که انیمه در پویانمایی بسیار قدرتمند عمل کرده و همین مساله باعث فروش افسانهای آن شده است. داستان این انیمیشن در مورد پیرمردی است به نام «کارل» که با هزاران بادکنک وصل شده به خانهاش قصد دارد به آرزوی دیرینه خود و همسرش که مرده است، جامه عمل بپوشاند و به قلب وحشی آمریکای جنوبی سفر کند. این یک هدیه عالی برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. خرید انواع شال و روسری با طرح و رنگ بندی مناسب و زیبا که مطابق با سلیقه دختران باشد از نمونه متعدد هدایای تولد به شمار میرود که بیشترین طرفداران را دارد. ̎باب پار̎ (نلسن)، اَبَرقهرمان سابق (که به ̎آقای باورناپذیر̎ نیز شهرت دارد) به اجبار به ̎برنامهٔ محافظت از ابرقهرمانها̎ تن داده و تحت مراقبت، همراه با همسر و بچههایش، حومهنشین شده و زندگی کارمندی غمانگیزی دارد.

واقعیت این است که بچه ها خیلی زود بزرگ میشوند و همه ی والدین در هنگام خرید اسباب بازی یا لوازم تفریحی برای کودکشان به این فکر میکنند که جنسی را انتخاب کنند تا کودک بتواند مدت زمان طولانی تری را از آن استفاده کند و خیلی زود آن را کنار نگذارد. کودکان به واسطه دورهای که در آن قرار گرفتهاند، نیاز به توجهاتی خاص دارند که صنعت سینما نیز به آن توجه ویژهای میکند و هر سال سعی میکند با ساخت انیمیشنها و کارتونهای جذاب برخی از ویژگیهای اخلاقی و رفتاری را به کودکان منتقل کند و از آنجایی که کودکان بسیار تاثیرپذیر هستند، تمام کودکیشان در تماشای کارتون و انیمیشن خلاصه میشود؛ سالها بعد و زمانی که بزرگ شدند، خاطرات مربوط به تجربه آن لحظات را به خود یادآوری میکنند و از یادآوری آن لذت میبرند. زبان انگلیسی در این کارتون در سطح پایه قرار دارد و همچنین در طول این کارتون آهنگ های جذابی نیز وجود دارد که باعث افزایش درک کودکان می شود. از این ویژگی می توان برای تثبیت موارد آموخته شده بهره گرفت به این صورت که به آن ها اجازه دهیم هر روز فقط یک قسمت از کارتون مورد علاقه ی خود را تماشا کنند.

با خواندن خلاصه داستان شاید سوالی پیش بیاید که ژانر این انیمیشن چیست؟ منتقدان ساخت این انیمه را مبدعانه دانستند و در همان زمان معتقد بودند که داستان اسباببازی بسیار سرگرمکننده بوده است. کیفیت ساخت این انیمیشن و محبوبیت پیدا کردن آن بین کودکان و بزرگسالان باعث شد که این انیمیشن در همان سال برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن شود. با توجه به محبوبیتی که انیمیشن وال ای بین کودکان و بزرگسالان پیدا کرده بود، انتظار میرفت این انیمه نیز دنبالهدار باشد و ادامه آن ساخته شود اما تا امروز هیچ خبری مبنی بر ساخت دنباله آن وجود ندارد. منتقدان کارخانه هیولاها را انیمیشنی خلاقانه معرفی کرده بودند که تماشای آن به دلیل موقعیتهای سرگرمکنندهاش کاملا لذتبخش بوده است.

زبان کودک از طریق تعامل با دیگران و استفاده از کلمات برای اسباب بازیها و فعالیتهای مطلوب ارتقاء مییابد. پاندای کونگفو کار از آثار کارگردان چینی معروف یعنی استیفن چو الهام گرفته. اگر فرزند دارید، می دانید که مراقبت کردن از او کار سختی است. اسباب بازی های رباتیک هم جنبه ی سرگرمی دارند و هم جنبه ی آموزشی اگر میخواهید از لحاظ ذهنی کودک خود را با دنیای تکنولوژی و ماشین ها آشنا کنید پیشنهاد میکنیم حتما یک رباط برای کودک بالای ۱۲ سال خود خریداری کنید. همچنین قطعات آن بایستی به خوبی به یکدیگر متصل شده به گونه که کودک نتواند آنها را از هم باز کند. از انواع پودرهای بچه گرفته تا روغن و لوسیون در بازار وجود دارد که میتوانید به سلیقه و با توجه به بودجه خود یکی از آنها را خریداری کنید. شما با خلاقیت خود میتوانید کاربریهای دیگری به اسباببازیها اضافه کنید؛ بهعنوان نمونه میتوان از پازلهایی که برای کودکتان تکراری شده، برای آموزش رنگها، داستانسازی برای اتفاق تصویر، مسابقه سرعت بین 2نفر که بهطور مجزا پازل را میسازند. این بازی نیاز به آموزش دارد.

انیمیشن کارخانه هیولاها در زمان اکران خود توانست موفقیتهای زیادی از جمله کسب عنوان دومین انیمیشن پرفروش تاریخ پس «شیر شاه» را به دست آورد. انیمیشن کوکو در همان سال پس از اکرانی موفق در سراسر جهان توانست جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال را از آن خود کند. گروه تولید کننده این انیمیشن توانست به خلق گروهی از اسباببازیها بپردازد که تا سالها این انیمیشن بین کودکان و بزرگسالان حرفی برای گفتن داشته باشد. قسمت سوم داستان اسباببازی هم اصلا از این قاعده مستثنا نیست و علاوه بر زیباییهای ظاهری، طراحی خارقالعاده، رنگبندی باورنکردنی، و شخصیتهای دوستداشتنی که میتواند هر کودک و نوجوانی را به سوی خود جلب کند، شامل یک داستان بینقص و لایه لایه است که به راحتی آن را در میان پختهترین و جاافتادهترین آثار سال ۲۰۱۰ قرار میدهد. داستان این انیمیشن در مورد دو هیولاست که به اقتضای ماهیتشان در تکاپوی رقابت برای ترساندن کودکان به سر میبرند که سرانجام با چالشهایی در این میان روبهرو میشوند. اد اسنر، جردن ناگای، کریستوفر پلامر و پیت داکتر در میان صداپیشگان Up قرار دارند. البته پس از هفت سال سری جدید این انیمیشن با نام «هیولاها در محل کار» توسط «دیزنی پلاس» ساخته شده و قرار بود در سال ۲۰۲۰ اکران شود که با توجه به شرایط پیش آمده برای سینماها، تاریخ اکران آن به طور دقیق مشخص نیست.

چندی بعد اما در سال ۲۰۱۶ طی اخباری «مایکل مک کالرز»، نویسنده انیمیشن «بچه رئیس»، اعلام کرد که فیلمنامه قسمت پنجم شرک را سایت magbabay نوشته است. داستان درباره یک بازیکن بیسبال است که ارث بزرگی از سوی عمویش به دست آورده اما در اختیار گرفتن کامل این ارث شرط و شروط عجیبی دارد؛ او باید طی تنها سی روز میلیونها دلار پول را خرج کند تا نهایتا به ارث اصلی که ۳۰۰ میلیون دلار بوده برسد! دریمورکس با این فیلم دوباره به ساخت انیمیشنهای موزیکال روی آورد (اتفاقی که از زمان شاهزادهی مصر و الدورادو نیفتاده بود) و با آوردن جاستین تیمبرلیک و آنا کندریک بهعنوان صداپیشههای اصلی حسابی روی این قضیه مانور داد. این انیمیشن خمیری را از چندین نظر میتوان در میان بهترین آثار انیمیشنی تاریخ سینما قرار داد.

کودک یک ساله در این سن و سال چون بر امر راه رفتن تسلط پیدا کرده است دوست دارد دنبال شما راه بیفتد و کارهایتان را تقلید نماید. این اثر چنان شهرتی پیدا کرد که «کریستوفر نولان» نیز از این انیمیشن در ساخت فیلم «میان ستارهای» خود الهام گرفته است. این انیمیشن در زمان پخش به دلیل ژانر کمدی که با خود همراه داشت، خیلی سریع کودکان سنین مختلف و همچنین بزرگسالان را با خود همراه کرد و از چنان محبوبیتی برخوردار شد که ادامه آن نیز در سه قسمت دیگر ساخته شده است. این یکی از ساده ترین ایده های دستساز است که خیلی زیبا و جالب است. کودک شما از مواد ساده مانند مداد و کاغذ, تخته سیاه و گچ و یک ظرف چسب بسیار لذت می برد. یکی دیگر از شاهکارهای اخیر پیکسار که با وجود «انیمیشن» بودن و دریافت ردهبندی سنی نوجوان، حسابی به مذاق افراد بزرگسال خوش آمده Soul است.

این فیلم داستان چهار دانشمند را روایت میکند که به تازگی موقعیتهای خود را در یکی از دانشگاههای مطرح نیویورک از دست دادهاند و به همین دلیل تصمیم گرفتهاند یک تجارت پولساز راه بیندازند. این فیلم داستان یک پسر ۷ ساله به نام جاش را روایت میکند که مهارت شگفتانگیز و دور از انتظاری در بازی شطرنج دارد و در پارک مشهور نیویورک با افراد مختلف به رقابت میپردازد. موسیقی تأثیر زیادی در درمان کودکان اوتیسمی دارد. داستان انیمیشن شرک در مورد غولی سبز رنگ است که کودکان مخاطب در جریان این انیمه با زندگی او همراه میشوند و با تماشای حرکات طنز و کمدی او تجربههای جالب و سرگرمکنندهای را به دست میآورند. تکرار تماشای این انیمیشن همیشه همان حس تماشای آن برای اولین بار را در مخاطب زنده میکند. همانطور که می دانید کودکان دوساله به شدت احساساتی هستند و با کوچکترین چیزی این احساسات را بروز میدهند، همچنین در این سن حس کنجکاوی و انرژی برای جنب و جوش در آن ها افزایش می یابد و علایق آنها مرتب در حال تغییر است یکبار ممکن است عاشق شخصیت سگ نگهبان و گشت های پنجولی باشند و فردا همانند پپا پیگ در حال پریدن در گودال های گلی باشند یا همانند ماشا در حال خرابکاری باشند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار