بهترین لپ تاپ دانشجویی بازار

لنوو مدل Legion 5 – PB همان محصولی است که در رابطه با آن حرف می‌زنیم. این محصول از تراشه‌ی i H بهره می‌برد که فوق‌العاده سریع و قدرتمند است. خصوصا اینکه در این لپ‌تاپ ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و گرافیک RTX 3050Ti هم آن را همراهی می‌کنند تا دیگر هیچ کاری وجود نداشته باشد که نتوانید آن را انجام دهید. در مطلب راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی به یکی از خوش ساخت‌ترین، سبک‌ترین و در عین حال قوی‌ترین لپ تاپ‌های موجود در این لیست می‌رسیم.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 14IML05-AB

به دلیل پردازنده گرافیک مدل GeForce Mx330 آن می‌تواند برای انجام کار‌های گرافیکی، طراحی و حتی نصب بازی‌های معمولی مفید باشد. امروزه شرکت های بسیاری هستند که لپ تاپ تولید می کنند و هر لپ تاپ دارای مشخصات فنی مختلفی از قبیل رم ، گرافیک ، پردازنده و … میباشد . ممکن است انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای افرادی که اطلاعات کافی از سخت افزار کامپیوتر را ندارند ، مشکل باشند و نتوانند خرید درستی داشته باشند . ما در این مقاله به شم نکاتی در مورد هر برند عرضه میکنیم که به راحتی بتوانید لپ تاپ دانشجویی مناسب با کار خود را با بهترین قیمت خرید کنید . پردازنده کم مصرف و با کارایی نسبتا پایین Intel Iris Xe که کارهای ساده را انجام می‌دهد و پردازنده گرافیکی قویتر MX450 که دارای دو گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی است و کارهای سنگین‌تر را انجام می‌دهد.

لپ تاپ ایسوس VivoBook R565JP – BC

بهترین لپ تاپ دانشجویی بازار

به صفحه نمایش لپ تاپ توجه ویژه داشته باشید؛ چرا که قرار است مدت زمان زیادی را صرف تماشای آن هنگام کار کردن یا تماشای فیلم و سریال کنید. نمایشگر ترجیحا باید رزولوشن FHD داشته باشد و از نوع مات هم باشد تا نور کمتری را بازتاب دهد. بد نیست در کنار این موارد به روشنایی پنل هم توجه داشته باشید تا مخصوصا در محیط‌های باز بتوانید با لپ تاپ به خوبی کار کنید. تهیه لپ تاپ گیمینگ یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های ممکن می‌تواند باشد. اما اگر طرفدار برند اچ پی هستید Victus 15-FA0031DX-A با صفحه نمایش 15.6 اینچ و وزن 2.2 کیلوگرم در کنار سخت افزار حرفه‌ای خود برای دانشجویان مهندسی نیز مناسب است. پردازنده Core i5 1135G7، رم 8GB، حافظه 512 گیگ از نوع SSD و کارت گرافیک MX350 در کنار صفحه نمایش 1920×1080 آن برای هر محصل و دانشجویی مناسب است.

همچنین این لپ تاپ به کارت گرافیک بسیار قدرتمند Geforce GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی مجهز است و به همین دلیل یک انتخاب عالی برای دانشجویان فنی است. وضوح فول اچ دی در این محدوده قیمت کاملا ضروری است و این لپ تاپ هم آن را تامین می‌کند. مورد مهم دیگر اندازه صفحه نمایش است که کوچکتر از اندازه معمول لپ تاپ (15.6 اینچ) است. به همین دلیل این لپ تاپ برای افرادی که نیاز به محیط کاری بزرگ و وسیع دارند (مانند گرافیست‌ها و یا گیمرها) مناسب نیست.

آیا لپ تاپ های دانشجویی دسته بندی خاصی دارند ؟

به خاطر وجود درایو نوری، باید ضخامت و وزن بیشتر را البته تحمل کنید. اگر قصد دارید برای چندین سال از لپ تاپ استفاده کنید ، پیشنهاد می کنیم به سراغ لپ تاپ های مجهز به پردازنده‌های سلرون اینتل و انواع Core i3 نسل‌های قبل از ۸ نروید . به‌عنوان یک دانشجو، ممکن است لازم باشد که لپ‌ تاپ خود را به دانشگاه ببرید. یکی از راه‌های آسان برای فهمیدن ظرفیت باتری لپ‌ تاپ، مشاهده رتبه آن است.

مجهز به 512 گیگابایت حافظه پرسرعت SSD است که ظرفیت عالی محسوب می‌شود و بالا آمدن ویندوز و باز شدن نرم افزارها را با سرعت بسیار کلیک بهتری انجام می‌دهد. مهمترین ضعف لپ تاپ V15-RE حافظه رم پایین آن است ولی به راحتی می‌توانید رم را به 12 گیگابایت ارتقا دهید. پیشنهاد ما این است که به خاطر رم پایین این لپ تاپ عالی را از دست ندهید.

  • عمر باتری از دیگر فاکتورهای مهم در خرید لپ‌تاپ برای دانشگاه است زیرا برای استفاده از آن در کلاس، کتابخانه و مطالعه به حداقل 9 ساعت طول عمر باتری نیاز پیدا خواهید کرد.
  • این بدنه 23 میلی‌متر ضخامت و 2 کیلوگرم وزن دارد و برای جابه‌جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت.
  • این لپ تاپ یک حافظه پرسرعت SSD برای نصب ویندوز و نرم افزارها دارد به همراه یک هارد دیسک یک ترابایت که برای ذخیره فایل‌ها مناسب است.
  • از دیگر امکانات این محصول باید به وجود وبکم با کیفیت مناسب و حافظه ۱ ترابایتی از نوع HDD اشاره کرد.
  • پردازنده کم مصرف و با کارایی نسبتا پایین Intel Iris Xe که کارهای ساده را انجام می‌دهد و پردازنده گرافیکی قویتر MX330 که دارای دو گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی است و کارهای سنگین‌تر را انجام می‌دهد.
همچنین پس از ویدیو به شما تک به تک لپ تاپ های مناسب را معرفی کردیم. «آلومگ» هیچ مسئولیتی در قبال اجناس خریداری‌شده از این فروشگاه‌ها ندارد و صرفا مرجعی برای معرفی برترین محصولات بازار با کمترین قیمت است. تکنولایف، بروز کالا، شانی کالا، کالاوما، شهر فافا و مقداد آی تی برخی از این فروشگاه‌ها هستند. در آن سو، دیجی کالا هم خدمات مطمئنی دارد، اما قیمت آن همواره بیشتر از فروشگاه‌های اینترنتی دیگر است! جالب است بدانید این اختلاف قیمت بعضا 2 تا 10 میلیون تومان است! بعضی وقت‌ها هم ممکن است کالایی با قیمت پایین‌تر در این فروشگاه به فروش برسد.

ارزانترین لپ تاپ دانشجویی که به شما پیشنهاد می‌کنیم، لنوو V15 است. البته کمی بالاتر یک پیکربندی به‌مراتب گران‌تر و قدرتمندتر از این لپ‌تاپ را هم معرفی کردیم، اما این مدل در حقیقت ارزان‌ترین پیکربندی آن است. در میان لپ‌تاپ‌های زیر 10 میلیون تومان، اکثر محصولات با پردازنده سلرون N4020 عرضه می‌شوند اما این مدل با پردازنده پنتیوم N5030 همراه شده است که سرعت کلاک و همچنین 2 هسته و رشته بیشتری نیز دارد. ایسوس هم با علم به این موضوع تلاش کرده این نقطه ضعف را با اضافه کردن رم بیشتر و همچنین استفاده از حافظه SSD جبران کند. نتیجه یکی از برترین و بهترین لپ تاپ های دانش آموزی بازار ایران است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار