بهترین کادو تولد بچه 2 ساله [دختر + پسر]

تا حوادث و تعقیب و گریز در خیابان، بهانهای برای به رخ کشیدن این قابلیتها سایت magbabay است. ماجرای فیلم که عمدتاً در ژاپن و در زمان جنگ جهانی دوم رخ میدهد، روایت پسری جوانی به نام سیتا، است که پس از مرگ مادرش میخواهد از خواهر کوچکترش ستسوکو مراقبت کند. توجه داشته باشید که اگر کودک خود را به استفاده از یک دسته وسیله بازی محدود کنید، پس از مدتی کودک از بازی دلسرد شده و لذت کافی را نخواهد برد. در این شاهکار هایائو میازاکی، دختری ۱۰ ساله پس از اینکه طلسمی شوم والدین او را به خوک تبدیل میکند، مجبور به کار در گرمخانهی متعلق به ارواح و شیاطین میشود. پس بیایید با بازی کردن از زندگی لذت ببریم زیرا برای یک عمر مفید است. وال-ئی که ابتدا از قدرت تخریب ایو ترسیده، اندک اندک خود را به او نزدیک کرده و دوستی او را به دست می آورد. او پس از مدتی در مییابد که این محیط عجیب و غریب ـ که هر نوع جن و هیولائی در آن یافت میشود ـ در واقع محل استراحت و تفریح موجودات فوق طبیعیای است که پس از گشت و گذارهای خستهکنندهشان در دنیای آدمها، به آنجا پناه میبرند، ̎چیهیرو̎ پس از دوست شدن با پسر بچهای به نام ̎هایکو̎ (ارینو)، از اصول و مقررات آن سرزمین باخبر میشود.

پس از آنکه پدر و مادر ̎چیهیرو̎ با لقمههای چرب و نرم انواع و اقسام خوراکیهای دزدی از خودشان پذیرائی میکنند، به دو تا خوک بزرگ تبدیل میشوند. اصلاً بسیاری از روشهای تربیتی به کودکان در قالب بازی ارائه میشود، نه اینکه نصیحت کنیم. کودکان در این سن اغلب به دنبال کند و کاو و کوششهای فراوانی هستند تا نسبت به چیستی پیرامون خود بپردازند. رشد کردن میتواند مانند جادهای پر دست انداز باشد، و رایلی هم از این قضیه مستثنی نیست، کسی که با شروع کار پدرش در سن فرانسیسکو از زندگی غرب میانهٔ خود جدا شدهاست. هرچقدر سن کودک کمتر و میزان تماشای انیمیشن های او بیشتر باشد، تاثیرات انیمیشن ها شدیدتر خواهد بود. بچه ها از بین شخصیت های انیمیشن ها، الگوهای خودشونو انتخاب می کنن و هر چقدر بچه ها در سن پایین تری در معرض انیمیشن های مغایر با فرهنگ کشورشون قرار بگیرن بیشتر به همانندسازی می پردازن. این که سوالهای او چقدر حساب شدهاند و چقدر میتوانند به او در پیدا کردن کلمهی روی کارت کمک کنند، تعیین میکنند که برنده این میدان خواهد بود یا بازنده! درست است که در تمام کارتون ها سرانجام شخصیت های مثبت برنده می شوند ولی آنها غالبا با اعمال خشونت به هدف خود می رسند.

ولی آیا واقعا کارتون های خشن مضر هستند؟ جوشوا بکر در کتاب ClutterFree with Kids هم معتقده که اسباب بازی های کمتر برای کودکان بهتره . بنابراین کودکان و حتی بزرگسالان با تماشای آن ها علاوه بر تقویت زبان انگلیسی خود، درس زندگی نیز می آموزند. فیلمنامه: اندرو استانتون، جیم ریردان بر اساس داستانی از استانتون و پیتر داکتر. روانشناس کودک و نوجوان درباره اصول استفاده از اسباب بازی برای کودکان و اسباب بازی مناسب با سن کودکان به خبرنگار ایرنا گفت: بازی مهمترین وسیله تفکر در کودک است که با آن با جهان خود ارتباط برقرار می کند. یکی از مزایای بازی با ربات تقویت حواس پنجگانه است و ذهن کودکان را در آینده برای مواجه با دنیای رباتیک آماده میکند. این بازی ­ها ذهن کودک را درگیر می­ کند و به او اجازه می ­دهد برای انجام آن­ ها در عین بازی کردن تفکر کند. ̎هایکو̎ به او میگوید که اگر ̎چیهیرو̎ احیاناً یک روز اسم واقعیاش را فراموش کند، هرگز اجازهٔ خروج از آنجا را بهدست نخواهد آورد… این انیمه اغلب به عنوان یک فیلم ضدجنگ شناخته میشود. او میگوید تا ۱۸ سالگی بازی مهمترین کاری است که کودک برای آن برنامه میریزد، انرژی صرف میکند و این فقط سرگرمی نیست، بلکه او دارد کار انجام میدهد.

̎شاهزاده خانم مونونوکه̎ نبردی شگفتانگیز میان خدایان حیوانات در جنگل و انسانها را شرح میدهد… نوزادان در وقت تولد، به نور بهشدت حساسیت دارند و مردمک چشم خود را برای اینکه نور وارد چشم نشود، تنگ میکنند. پارچه را به سمت نور بگیرید و اگر پارچه نازک بود و به آسانی میشد طرف دیگر آن را دید درباره خریدش بیشتر فکر کنید؛ چون احتمالا با چند بار شسته شدن کیفیتش را از دست خواهد داد. تا اینکه یک روز به گیاهی که تازه سر از خاک بیرون آورده برخورد کرده و آن را به مجموعه اشیای خود اضافه می کند. رنجر فضائی، ̎باز̎ ( آلن)، اسباببازی جدیدی است که وارد مجموعه اسباببازیهای جورواجور و از همه رنگ پسر بچهٔ شش سال، ̎اندی̎ (موریس) میشود. او از فرط عصبانیت لاکپشت را برعکس روی ساحل جزیره رها میکند. درست است که بازی کردن با اسباب بازی باعث رشد ذهنی کودک و تقویت مهارت های همه جانبه در او می شود و کودکانی که در این زمینه از امکانات کمی برخوردار هستند در آینده نسبت به همسن و سالان خود در در مهدکودک و مدرسه بهره هوشی و عملکرد ضعیف تری دارند، اما باید دقت کنیم که چه نوع اسباب بازی را در اختیار کودکان خود قرار می دهیم.

در واقع این موضوع ثابت شده است که هر چقدر میزان مواجهه با خشونت در رسانه ها بیشتر باشد، روی نگرش و رفتار کودکان تاثیر زیادی دارد و باعث خشونت و رفتار خشونت آمیز در آنها می شود. والدین باید توجه کنند که نقش تربیتی برعهده آنهاست نه رسانه ها. درست است که این اثر باید در این لیست جایی داشته باشد، اما قرار دادن آن در میان انیمیشن های برتر دنیا کاری بسیار سخت است. اگر اوقات سرگرمی و بازی کردن کودک زیر نظر والدین باشد و اسباب بازی هایی که در اختیار کودک قرار می گیرد متناسب با سن او باشد، احتمال ضعیفی وجود دارد که کودک دچار سانحه شود. برای مثال یک کودک 3 یا 4 ساله وقتی بن تن را در حال پرش از یک ارتفاع بلند می بیند، قادر به درک دنیای خیالی از واقعیت نیست و تماشای این صحنه ممکن است باعث الگوبرداری غلط و در نتیجه آسیب و خطر جدی برایش شود؛ به همین دلیل اگر کودک چنین صحنه هایی را دید، والدین باید او را توجیه کنند. چه در حال خرید اسباب بازی برای کودک کوچک خود باشید و چه در مورد یک انتخاب، تعداد زیادی از اسباب بازیهای پسرانه ما امکان یافتن یک اسباب بازی بدون دردسر را برای شما امکان پذیر میکند.

یعنی یک جورهای ناخواسته، ما اهمیت انیمیشنها را نزد خودمان پایین میآوردیم. برای مثال اگر والدین بخش عمده اوقات فراغت خود را با تلویزیون سپری کنند، کودکان این رفتار را الگوبرداری می کنند و باعث آموزش غلط می شود؛ بنابراین والدین باید ترجیح بدهند ساعتی از روز را با فرزندان در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند و با یکدیگر به تبادل فکری بپردازند. این روبات زباله جمع کن وال-ئی نام دارد و روزهای یکنواختی را در تنهایی سپری می کند. توتورو هم در انتهای فیلم کمک میکند که می، که بهدنبال مادرش تنهایی راهی بیمارستان شده را پیدا کنند… ̎چیهیرو̎ (هیراگی)، دختر بچهٔ ده ساله به اتفاق پدر (نایتو) و مادرش (ساواگوچی) به گشتی خارج شهر رفته است. پدرش که اتوموبیل را میراند به جادههای پرت و دورافتادهٔ روستائی میزند.

عروسکهای دوستداشتنی و دستساز، خانوادهی فاکس را بهتصویر میکشد. سالها طول کشیدیم که فهمیدیم که ان کارتونها، مخصوصا کارتونهای دوستداشتنی که دهه شصت پخش میشدند، برای خودشان دنیایی بودهاند و از علاوه بر سرگرم کردن، به ما دوست داشتن، انساندوستی، مقاومت، شکیبایی و اهمیت تخیل و خلاقیت را هم آموزش میدادهاند. ما باید این بچه را وارد بازیهای گروهی کنیم و بگذاریم با هر کسی که دوست دارد بازی کند. یعنی این والدین هستند که باید بر چگونگی استفاده از رسانه ها روی فرزندانشان نظارت کنند چون سازندگان انیمیشن ها غالبا روی جنبه های تجاری محصولات خود توجه می کنند و کمتر به جنبه های تربیتی انیمیشن ها تمرکز می کنند. الگوی استفاده والدین از رسانه ها نیز اهمیت خاص خود را دارد. اگر از بعد مثبت بخواهیم به تاثیر انیمیشن بپردازیم می توان به قطعیت گفت برخی از انیمیشن ها که در قالب بازی به کودکان ارائه می شود، تاثیر خوبی روی روند یادگیری آنها می گذارد. البته تاثیرات مثبت و منفی انیمیشن ها روی کودکان بیشتر از نوجوانان است چون در این دوره از زندگی کودک در حال آموزش اصول و شیوه زندگی کردن است و قسمت عمده شخصیت او در حال شکل گیری، به همین دلیل همانندسازی و الگوبرداری در این سنین باعث می شود که انیمیشن ها تاثیر بیشتری روی کودکان داشته باشد.

در حال حاضر بسیاری از والدین احساس نگرانی می کنند و اعتقاد دارند این کارتون ها، کودکان را موجوداتی خشن، فریبکار و متمرد بار می آورند. درست کردن غذای خانگی برای کودکان با همزن کودک ساده تر می شود. به علاوه از مدلهای راحت و ساده که همیشه مد هستند مثل تی شرت ساده یا شلوارک استقبال کنید. یک فعالیت دیگر که کودکان دوساله را بسیار جذب خود می کند پیچاندن و باز کردن درب بطری است بازی پیچ و مهره های پلاستیکی به همین دلیل از بازی های بسیار پرطرفدار در دوسالگی محسوب می شود. در میان این تنوع گسترده در میان تمامی اسباب بازی ها، یک سری بازی ها و وسایل جذابیت بیشتری برای پسر بچه های وروجک شما دارند؛ این محصولات با در نظر گرفتن روحیه و غریزه پسرانه کودکان طراحی و تولید می شوند. تنها موجودات باقیمانده روی زمین زباله جمع کن های مکانیکی بودند که همگی یکی بعد از دیگری از کار افتاده اند و تنها یکی از آنها که هوشمندتر از بقیه به نظر می رسد، با تعمیر خود نجات یافته و به کار جمع آوری و فشرده کردن زباله ها ادامه می دهد. مدتی کوتاه بعد سفینه ای به زمین نشسته و روبات فوق مدرن و مونثی به نام ایو را در آنجا رها می کند.

در نتیجه میتوانید آلبوم موسیقی آرامتر از دریا را به مادراتان هدیه بدهید تا روزشان در آرامش بیشتری بگذرد. روز مادر در هر کشور و فرهنگی با دلایل مختلف تاریخی، مذهبی، ملی، سیاسی یا براساس افسانهها انتخاب شده و در آن روز به روشهای مختلفی از مادران تشکر و قدردانی میشود. ̎سیمبا ̎ در جائی دور از خانه و زادگاهش، در کنار ̎تیمن̎ (لین) و ̎پومبا ̎ (سابلا)، دوستان بیخیالش بزرگ، (برودریک) میشود و با ظاهر شدن روح پدر و شنیدن واقعیت تصمیم به بازگشت میگیرد. وقتی دختربچهٔ نترسی به نام ̎بو̎ (گیبز)، ̎سالیون̎ و ̎مایک̎ را دنبال میکند و قدم به دنیای هیولاها میگذارد، ایندو مجبور هستند حضورش را از دیگران پنهان دارند و به هر ترتیب که شده دخترک را به دنیای خودش برگردانند.

اندی، وودی را انتخاب میکند تا با خود به کالج ببرد، ولی دوستانش یعنی بقیه اسباب بازی هابهطور ناخواسته سر از مهدکودکی درمیآورند که توسط گروهی اسباب بازی تبهکار اداره میشود. فیلم تمام کامپیوتری و سوگلی ۱۹۹۵ محصولات والت دیزنی برای نشان دادن آخرین پیشرفتهای کمپانی در تصویرسازی، بدون دخالت دست توانای استادان نقاشی متحرک قدیمی و طبعاً همهچیز، از طرح عروسکهای عجیب و غریب (که در خانهٔ پسر بد عروسک آزار، به معادلهای نقاشی متحرک و هراسناک مخلوقات سری فیلمهای احیاگر میمانند. یکبار دیگر کمپانی والت دیزنی، با بهرهگیر از بیش از هشتصد نقاش و طراح و چهار سال کار مداوم، میتواند با موضوعی جسورانه و بهرهمندی از مایههای ملودرام و طنز، تماشاگر خردسال ـ و حتی بزرگسال ـ را با خود همراه سازد و نیز ̎تیمن̎ و ̎پومبا ̎، یکی از دوستداشتنیترین زوجهای فیلمهای نقاشی متحرک، نخالههای فیلسوف را با تز ̎هاکوناماتاتا ̎ (نگران هیچچیز نباش) عرضه کند. این اثر یک فیلم اقتباسی از رمانِ شبه خودزندگینامهٔ مدفن کرمهای شبتاب نوشتهٔ آکیوکی نوساکا است که با هدف عذرخواهی شخصی او از خواهرش که در جنگ جهانی دوم بر اثر سوء تغذیه جان باخت نوشته شدهاست. از صداپیشگان نسخهٔ انگلیسی این فیلم میتوان داکوتا فانینگ و خواهرش ال فانینگ را نام برد.

او باید به شرق سفر کند و از ̎شیشیگامی̎، خدای گوزنگون کمک بگیرد، ولی وقتی به مقصد میرسد، در مییابد که میان انسانها و حیوانات جنگل بر سر ̎غارت مدام زمین̎ جنگ در گرفته است… اگر کودک در یک انیمیشن یا فیلم سینمایی قهرمان فیلم را در حال مصرف سیگار ببیند، الگوی نادرستی برای او خواهد شد. برای بچههای پرانرژی و پرجنب و جوش که مدام در حال تحرک و بازیاند، بهترین هدیه یک وسیله بازی برای تخیله انرژی آنهاست. بنابراین گاهی پیش میآمد که گرچه دلبسته کارتونها و فیلمهای انیمیشن بودیم، اما تصور میکردیم که اینها جدی نیستند و برای اینکه ثابت کنیم در حال بزرگ شدن هستم باید بنشینم و فیلمهای عصر جمعه شبکه یک را با پدر و مادرم ببینم! ضمن اینکه این فهرست فیلمهای انیمیشن، میتواند به درد پدر و مادرهایی که میخواهند هدفدار فیلم انیمیشن برای کودک خود تهیه کنند و محتوای خوب در اختیارش بگذارند. مدت بیشتری هم طول کشید تا فهمیدیم که هیچ اشکالی ندارد وقتی که آدم بزرگ و بالغ شدیم، بنشینیم و فیلمهای انیمیشن جدید یا قدیمی را ببینیم! بزرگسالان نیز به قطعات دکوراتیو یا وسایل کاربردی علاقه بیشتری نشان میدهند. ابر شرکت Buy n Large که کنترل اقتصادی و سیاسی کره زمین را به دست گرفته، بعد از پوشانیده شدن سطح تمامی سیاره از زباله های به جا مانده از فراورده های همین شرکت، سفینه ای را با تعدادی از انسان ها روانه فضا کرده تا زیستگاهی مناسب بیابند.

برای همین هم هست که بعد از چند دقیقه، آن را رها میکند. اثر تماشائی و خیالانگیز دیگری از استاد پیر انیمیشن ژاپنی پس از موفقیت همهجانبهٔ شاهکارش، ربوده شده (۲۰۰۱). پس سعی کنید مهمانی یا دورهمی کوچکی از نزدیک­ترین خویشاوندان ترتیب دهید. بهنظر میرسد که زندگی ساکنان سرزمین هیولاها با جیغ بچهها ـ که از طریق قایم شدن هیولاها در زیر تخت و توی گنجه و ترساندنشان تأمین میشود ـ خیلی هم رونق دارد. توصیه روانشناسان کودک این است که کودک نباید بیشتر از 1 تا 2 ساعت در روز و حتی 3 تا 4 ساعت در هفته پای تماشای تلویزیون بنشیند. اگر می خواهید یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین کادو های زندگی یک پسر بچه را به او بدهید ، این گزینه را فراموش نکنید. برادر بدجنس او، ̎اسکار̎ ( آیرونز) که میخواهد سلطان باشد، با کشتن ̎موفاسا ̎ و گناهکار جلوهدادن ̎سیمبا ̎، او را فراری میدهد و خود حاکم مطلق میشود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار