دریچه بازدید داکت اسپلیت دانا تهویه مجله خبری میکاپ

دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده با دو مدل وزنه ای و لولایی با قفل زیمنس تولید می گردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت لولایی به وسیله قفل زیمنس بسته می شود اما دریچه بازدید وزنه ای هنگام تعمیر یا بازدید داکت اسپلیت، کاملا از چهارچوب فریمِ دریچه جدا و بعد از بازدید مجددا در محل خود جانمایی می شود. داکت اسپلیت موجب فیلتر و بهبود هوای منتقل شده به محیط شده و معمولا به صورت توکار در ساختمان نصب خواهد شد. دریچه بازدید داکت اسپلیت در بخش پایانی سیستم داکت اسپلیت بوده و به عنوان پوشش خارجی وظیفه حفاظت در برابر برخورد اشیاء خارجی را نیز بر عهده دارد. در صورت علاقه‌مندی به آشنایی با دریچه داکت اسپلیت تا انتهای این مقاله همراه با سایت مجموعه تهویه سان باشید. با توجه به لولایی بودن درب در این مدل باید ضخامت لولا از میزان ابعاد داخلی کسر شود.

  • برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت باید به ابعاد داخلیِ ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت توجه نماییم.
  • این نوع دریچه دارای فریم و دربشان از جنس آلومینیوم است و به تبع از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت برخوردار شده است و جز مهم ترین مزیت‌ های آن حساب می‌ شود.
  • اجزای دریچه بازدید چوبی مطابق با اندازه های مورد نیاز مشتری توسط دستگاه CCN برش خورد و سپس مونتاژ می شود.
  • در این مرحله باید جای پیچ ها روی نما یا دیواره داخلی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه گردد، زیرا بعد از عملیات رنگ آمیزی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت دچار خراش و آسیب دیدگی خواهد شد.
  • برای برش اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی باید ابعاد فریم را طوری محاسبه کرد که بعد از برش هربُعد از این اضلاع، با برشِ گوشه ها در زاویه ۴۵ درجه به اندازه مطلوب رسیم.
  • در واقع درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به وسیله لولا به فریم وصل و توسط قفل زیمنسی، بسته و قفل می‌شود.

در ابتدا اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را برش می‌زنیم و با خم کاری لبه های ورق فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ساختار کلی قاب دریچه بازدید داکت اسپلیت آماده می‌شود. برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از ورق آهنی باید ابعاد تودرتوی دریچه بازدید داکت اسپلیت به دست آید. دریچه بازدید داکت اسپلیت با ورق آهنی را می‌توان در دو مدل درب لولایی و وزنه‌ای ساخت. اگر درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت لولایی باشد در یک بُعد از درب دریچه بازدید داکت اسپلیت لولا نصب می‌گردد و به وسیله قفل زیمنسی باز و بسته می‌شود.

پس از ساخت و پایان مراحل مونتاژ دریچه بازدید داکت اسپلیت برای محافظت از کیفیت رنگ و بدنه ی دریچه بازدید داکت اسپلیت در مسر کارخانه تا محل پروژه ، از کاور یا روکش مشماییِ ضخیم و ضدصربه استفاده می شود تا دریچه بازدید داکت اسپلیت با کیفیت عالی به بهره برداری دریچه بازدید داکت اسپلیت برسد. برای زیباتر شدن و افزایش قابلیت دکوراتیو نمای دریچه زیر داکت اسپلیت، بر روی کلیه ی سطوح از پوشش رنگ کوره ای پودری استاتیک استفاده می شود. تعدادی از انواع دریچه هوای بازدید داکت اسپلیت به شرح موارد زیر بوده و هر کدام از آن‌ها را در دو حالت وزنه‌ای و لولایی قابل ساخت هستند. گروه صنعتی تهویه نظری در راستای ارایه خدمات با کیفیت در زمینه صنعت تهویه مطبوع که مبتنی بر دانش و فن آوری روز باشد از سال 1372 شروع به فعالیت ، تولید و ارایه خدمات انواع دریچه بازدید کولر ، دریچه توزیع هوا ، دریچه های کنترل و هدایت هوا ، کانال سازی ( کانالسازی ) ، دریچه زیر فن کویل , دریچه خورشیدی , دمپر ضد آتش فيوزی , دريچه سقفی چهارگوش كلاف دورباز آلومينيومی و … نموده است.

به همین منظور برای زیباتر و دکوراتیوترشدنِ نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی کلیه‌ی سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت از پوشش رنگ کوره‌ای پودری استاتیک استفاده می‌گردد. این پوشش رنگی هم باعث تناسب رنگی بین نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت با نمای محیط و همچنین باعث حفاظت بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت در برابر ضربه و خط و خش های احتمالی می‌شود. تنوعِ کدرنگ های مختلف در کاربردِ این پوشش رنگ کوره‌ای باعث می‌گردد تا کارفرما نسبت به انتخابِ برتر و نهایی آزادیِ عملِ کاملی داشته باشد. رنگ های عُرفی که برای نقش دهی به بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌گردد عبارت از سفید، کرم، قهوه‌ای، طوسی، نقره‌ای، مشکی و… می‌باشد ولی محدودیتی در انتخاب کدرنگ های دیگر برای پوشش دهی به ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت نیست. شایان ذکر می‌باشد دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت سفارشی و بر اساس ابعادِ اعلامی از سوی کارفرما طراحی و ساخته می‌گردد و هیچ محدودیتی در ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت در سایز و ابعاد نیست. پس از ساخت و پایان مراحل مونتاژ دریچه بازدید داکت اسپلیت برای محافظت از کیفیت رنگ و بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت در مسر کارخانه تا محل پروژه ، از کاور یا روکش مشمعی ضخیم و ضدضربه استفاده می‌گردد تا دریچه بازدید داکت اسپلیت با کیفیت عالی به بهره برداری رسد.

در مدل لولایی لزوماً باید از لولا و قفل زیمنس برای باز و بستن درب استفاده شود. تعداد قفل ها به ابعاد دریچه بستگی دارد.فریم دریچه داکت اسپلیت ترکیبی در دو مدل ۳ و ۵ سانتی تولید می گردد و جنس ساخت آن از ورق آلومینیوم با ضخامت یک میلی متر است. نصب آن نیز با استفاده از پیچ مخفی یا پیچ از روی نمای فریم در محل مورد نظر انجام میشود.

قیمت داکت اسپلیت

دریچه بازدید داکت اسپلیت را هم می‌توان به صورت پیچ از رو نصب کرد و هم به صورت پیچ از داخل (پیچ مخفی)، که حالتِ پیچ از تو باعث می‌گردد نمای دریچه شکیل تر به نظر رسد، اما عمدتا در دریچه بازدید داکت اسپلیت لولایی به خاطر محدودیت در نصب، حالت پیچ از رو به کار می رود. فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده با گریل به دوصورت ۳ و ۵ سانتی قابل تولید و عرضه است. در حالتی که درب دریچه بازدید داکت اسپلیت با گریل، به صورت لولایی ساخته می‌گردد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت با قفل های زیمنس که روی درب دریچه تعبیه می‌گردد قابل باز و بسته شدن می‌باشد. سطح دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده گریل دار، به وسیله رنگ کوره‌ای در رنگهای متنوع از قبیل سفید، کرم، قهوه‌ای، مشکی،طوسی و… قابل رنگ امیزی و ارایه است. برای بازدید و تعمیر داکت اسپلیت هایی که مکش و تامینِ هوای سیستم برگشت از طریق داکتی که به فضای محیط مرتبط می‌باشد، نیازی به ایجاد منفذ روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نمی‌باشد و درب دریچه به صورت ورق ساده و بدون شیار ساخته می‌گردد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت دانا تهویه مجله خبری میکاپ

پس از انجام مراحل فوق برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدامات شروع می‌شود. این دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی درب خود از یک دریچه هوای خطی با زاویه ۳۰ درجه برای تامین هوای مکشِ دستگاه فنکویل بهره می‌برد. از نام این دریچه بازدید داکت اسپلیت پیدا است که به صورت لولایی باز و بسته می‌شود و توسط قفل های زیمنسی بر روی فریم تثبیت می‌شود. برای ساخت این دریچه بازدید داکت اسپلیت ابتدا باید نسبت به ساخت فریم اقدام کرد. بر اساس ابعاد به دست آمده در مرحله‌ی سایزینگ، طول و عرض فریم را از پروفیل های آلومینیومی برش می‌زنیم.

یابد.برای ساخت این مدل درب باید در داخل ساختار ورقِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به تعداد یک یا دو شیارِ محیطی ایجاد نمود.با ایجاد و اتمام شیارهای چهارگوش در ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، درب دریچه نمودِ اصلیِ خود را بازمی یابد.برای استحکام درب دریچه بازدید داکت اسپلیت یک سیستم خم کاری در دورتادورِ حاشیه ی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد می کنیم که درب دچار تاب خوردگی یا حالت دِفرمه پیدا نکند. این دریچه بازدید فن کویل هوای مورد نیاز برای مکش دستگاه فن کویل را از طریق شیارهای خطیِ کله قندی تامین می نماید.در واقع این دریچه بازدید فن کویل هم نقش درب را برای بازدید فن کویل و هم نقش هوارسان را برای دستگاه فن کویل ایفا می کند.برای ساخت این دریچه بازدید فن کویل احتیاج به فریم و یک درب می باشد.با توجه به جداشوندگیِ مدلِ دربِ این دریچه بازدید فن کویل،نوع فریم باید طوری انتخاب گردد که در حاشیه ی داخلیِ خود یک نشیمن گاه ایجاد نماید. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندیِ لولایی بوسیله قفل زیمنسی باز و بسته می گردد. دریچه داکت اسپلیت نوعی دریچه بازدید محسوب می شود که برای برگشت هوا و دسترسی راحت به قطعات داخلی، به منظور تعمیر و یا چکاپو سرویس در مقابل کانال داکت اسپلیت نصب می شود. به خاطر افزایش استفاده از دستگاه داکت اسپلیت، دریچه داکت اسپلیت نیز کاربرد گسترده ای پیدا کرده است و برای سیستم های تهویه انواع ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و انواع مکان های لوکس و لاکچری در انواع مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. دریچه داکت اسپلیت معمولاً پس از نصب دستگاه داکت اسپلیت، به منظور پوشاندن و کاور تجهیزات آن نصب می شود که می توان از طریق آن بازدید های دوره ای و تعمیرات اسپلیت را انجام داد.

لازم به ذکر می‌باشد هم در انتخاب رنگ و هم در ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت به لحاظ ابعاد و تعداد هیچ محدودیتی نیست. پس از خشک شدنِ رنگ در کوره و خارج کردنِ دریچه بازدید داکت اسپلیت از کوره رنگ، برای محافظت از ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت در زمان انتقال به محل پروژه باید از پوششهای ضربه گیر و مشمعی ضخیم استفاده نمود.. پس از آماده شدنِ ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به طراحی و ساخت دربِ وزنه ایِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می رسد.ابعاد درب وزنه ایِ دریچه بازدید داکت اسپلیت بر مبنای ابعادِ داخلیِ فریم، طراحی و مونتاژ می گردد.برای سهولت در نشیمنِ دربِ وزنه ایِ دریچه بازدید داکت اسپلیت ،به میزان یک تا دو میل از هر ضلع از ابعادِ داخلیِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت کسر کرده و ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت را طراحی می کنیم. با توجه به طراحیِ وزنه ایِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت ،لذا وجود فاصله ی استاندارد بین لبه ی زیرینِ دستگاه داکت اسپلیت تا کدِ ارتفاعیِ محل نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت ،بسیار مهم و ضروری می باشد.در صورت کوتاه بودنِ این فاصله،امکانِ جداسازی و برداشتن و گذاشتنِ درب میسر نمی شود، به همین دلیل در زمان سفارش باید به این موضوع کاملا دقت نمود. پس از این کار دریچه مشبک نیز بر روی درب دریچه داکت اسپلیت جانمایی و نوبت به الصاق درب بر روی فریم دریچه داکت اسپلیت می رسد.طریقه اتصال درب دریچه داکت اسپلیت به فریم نیز بوسیله ی لولای فلزی صورت می گیرد.در واقع لولا از یک سو به قسمت طولیِ داخلِ فریمِ دریچه داکت اسپلیت متصل و از سوی دیگر به یکی از ابعاد طولیِ درب دریچه داکت اسپلیت متصل شده و باعث تکمیلِ ساختارِ کاملِ دریچه داکت اسپلیت می گردد.

مزایا و معایب دریچه‌های داکت اسپلیت

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار