راهنمای طرح اختلاط بتن 350 150 و مگر + مقادیر ابزارینو

اگر میزان آب مصرفی کم باشد، به بخشی از سیمان آب نمی‌رسد و در نتیجه بدون واکنش باقی می‌ماند. سیمان انواع مختلفی دارد که پرکاربردترین نوع آن، سیمان پرتلند است. عدم شکل‌پذیری؛ این ویژگی به عنوان یکی از معایب مهم در طراحی سازه‌های مقاوم در برابر زلزله محسوب می‌شود. در رابطه با تکنولوژی بتن و اختلاط آن فیلم آموزشی مفصلی در مجموعه فرادرس تهیه شده است که می‌تواند در فراگیری این مبحث به شما کمک کند. «سرباره کوره آهن گدازی» یا به اختصار «سرباره»، یک افزودنی معدنی بتن با وزن مخصوصکمی بالاتر از سیمان (2.8 تا 3) است.

بایندرهای هیدرولیک موادی هستند که در صورت ترکیب با آب شروع به سفت شدن می‌کنند. خمیر سیمان (ترکیب آب با سیمان) طی یک واکنش شیمیایی به نام «هیدراتاسیون» یا آبپوشی سفت می‌شود. واکنش هیدارتاسیون هم در هوای آزاد و هم در زیر آب رخ می‌دهد. برای اینکه بتوانید بتنی با عیار 350 با دستگاه بتونیر برقی بسازید می توانید از یک مقیاس کلی برای حجم سیمان و مصالح استفاده کنید. به طور متوسط می شود هر بیل را سه کیلو سیمان فرض کرد پس باید 100 الی 120 سیمان استفاده کرد.

راهنمای طرح اختلاط بتن 350 150 و مگر + مقادیر ابزارینو اگر قصد دارید سازه ای مقاوم اجرا نمایید، حتما و حتما نسبت آب به سیمان را به دقت کنترل نمایید؛ توجه شما مهندسین گرامی به مسائلی به ظاهر بدیهی آرامش ساکنان را رقم خواهد زد. سیمان نیز انواع مختلف، با ویژگی های مختلف دارد ولی پایه های تشکیل دهنده آن آهک و خاک رس می باشد؛ حال که با مفهوم سیمان آشنا شدیم، به بررسی نقش سیمان در بتن بپردازیم. بتن نوعی چسباننده ساخته دست بشر است که از یک بخش چسب (آب و سیمان) و یک بخش قطعات (سنگدانه ها) تشکیل شده است. با در نظر گرفتن اثر مواد افزودنی هوازا بر خصوصیات بتن در حالت شکل پذیری، لازم است که متغیرهایی را که بر حجم هوای محبوس، پایداری سیستم هوای منفذی در طی… توزیع دانه ها در مخلوط سنگدانه ها از روی منحنی دانه بندی به بهترین وجه قابل تشریح می باشد.

مواد جامد چنین آبی به ندرت بیش از ۲۰۰۰ قسمت در میلیون ppm خواهد بود به‌طور معمول کمتر از ۱۰۰۰ ppm است. این مقدار به ازای نسبت آب به سیمان ۰٫۵ معادل ۰٫۰۵ وزن سیمان می‌باشد. به عنوان یک قاعده کلی هر آبی که PH (درجه اسیدیته) آن بین ۶ الی ۸ بوده و طعم شوری نداشته باشد می‌تواند برای بتن مصرف شود.

استفاده از بتن در ساخت سد

اما با ترکیب آب و سیمان خمیری چسبنده به نام ملات به وجود می‌آید که قابلیت اتصال سنگ ها و اجزا را به یکدیگر دارد. در واقع، با ترکیب آب و سیمان واکنش هیدراتاسیون یا یک واکنش شیمیایی وابسته به آب رخ می‌دهد. این واکنش قابلیت چسبندگی و سنگ شدگی را به اجزای ملات (آب، سیمان و سنگدانه) می‌دهد. مقاومت، استحکام و پایداری جز خصوصیات بتن است که او را به کاربردی‌ترین مصالح ساختمان سازی تبدیل کرده است. از بتن در ساخت پی ساختمان، پایه‌ها و ستون‌های ساختمانی، تونل‌ها، استخرها، برخی سازه‌های پانلی و …. اندازه، شکل، بافت و نسبت سنگدانه نیز می‌تواند تاثیر مشابهی در طرح اختلاط بتن داشته باشد.

آنچه در این مقاله میخوانید

سهم حجمی مصالح از طریق نسبت وزن مخصوص ناخالص دانه به سهم وزنی بدست می آید. در مخلوط های سنگدانه ای که وزن مخصوص ناخالص فراکسیون های مختلف دانه های مصرف شده تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند می توان سهم حجیمی مصالح را تقریباً مساوی سهم وزنی آنها قرار داد. درجه بندی کلی یک اسکلت سنگدانه ای نشانگر مساحت کل سنگدانه ها می باشد. با توجه به اینکه مساحت نسبتاض بالاتر و یا کمتر است شاخصی برای نسبت های اولیه و نیز تنظیمات آزمایشی ارائه می کند. برای ایجاد پایداری، آگاهی از میزان سنگدانه های عبوری از الک های 300 و 75 میکرومتر می تواند بر نسبت های سیمان یا سایر پودرهای موجود در این ترکیب تاثیر بگذارد. دیدگاه معتبر دیگر بررسی بتن به عنوان ترکیبی از فاز سیالیت (خمیر) و فاز جامد (مصالح دانه ریز و درشت) است.

  • اگرچه انواع بتن سنگین را به دلیل وزن زیاد نمی توان با کیفیتی مشابه بتن های معمولی پمپاژ کرد، اما روش پمپاژ همچنان برای برخی مصارف و فضاهای محدود مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بتن‌های سنگین، با عنوان بتن با چگالی بالا نیز شناخته می‌شود.
  • تا مکان پروژه و آماده سازی آنها برای استفاده در بتن بسیار بالاست.
  • برای ساخت بتن همگن، ضروری است که سنگدانه های ریز و درشت به گونه ای با یکدیگر مخلوط شوند که ضمن ایجاد انسجام کافی، بتن نیز دارای کارایی مناسب باشد.
حتی اگر آب اضافی سبب کاهش مقاومت بتن‌ شود، این نسبت باید رعایت شود. پس نتیجه می‌گیریم که افزایش آب منجر به افزایش خلل اضافه در بتن‌‌ شده و مقاومت آن را کاهش می‌دهد. اگر شرایط مناسب باشد سخت شدن بتن‌‌ به صورت پیوسته و با گذشت زمان، حتی تا سال‌ها ادامه پیدا می‌کند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید. «شوره زدن» ؛ وجود رطوبت می‌تواند باعث حل نمک‌های محلول و ایجاد یک سطح شوره بر روی بتن شود.

ایران ایمارت | فروشگاه اینترنتی تخصصی محصولات شیمیایی ساختمان

شتاب دهنده‌هایی مانند کلرید کلسیم به سرعت گیرش می‌افزایند که برای هوای sepanta سرد مناسب هستند. کندکننده‌ها نتیجه عکس دارند و در هوای گرم به کار گرفته می‌شوند. سایر مواد افزودنی شامل مواردی هستند که باعث کاهش انقباض (شرینکیج) و آب انداختگی بتن می‌شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار