وکیل خانواده وکیل دعاوی خانوادگی خانم پایه یک دادگستری

مسائل حقوقي مربوط به خانواده از اين جهت كه سلامت در اين حوزه منجر به پيشرفت و ترقي جامعه مي گردد بسيار حائز اهميت بوده و انواع مختلفي نيز دارند. وکیل دعاوی خانواده يك اصطلاح عاميانه است و هر شخصي كه وكيل پايه يك دادگستري است مي تواند براي دعاوي خانواده نيز قبول وكالت نموده و به آن موضوعات مبادرت ورزد. چنانچه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالی، تمکن مالی، موقعیت ‌اجتماعی، شغل و سمت خاص ، تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هر یک از آنها واقع گردد ، تدلیس را فریب در ازدواج بوده و مرتکب به حبس تعزیری از شش ماه تا دو سال ‌محکوم می‌گردد. هرکس در دادگاه زوجیت را انکار کند و سپس ثابت شود این انکار بی ‌اساس بوده است یا برخلاف واقع با طرح شکایت کیفری یا دعوای حقوقی مدعی زوجیت با دیگری شود به حبس تعزیری درجه 6 و یا جزای نقدی درجه 6 محکوم می‌شود . اما در شرایط شما که چند سال گذشته ، بعد از عده طلاق خلع که زن از بذل مهریه رجوع نکرد ، اینجا دوباره میتوانید ازدواج کنید ولی دوباره مرد باید خواستگاری برود و از اول همه چیز آغاز می شود.

وکیل خانواده وکیل دعاوی خانوادگی خانم پایه یک دادگستری

اعتماد بین وکیل خانواده و موکل یک مزیت مهم میباشد و این اعتماد باید همراه با شفافیت باشد. به عنوان مثال اگر در روند رسیدگی به پرونده اگر وکیل تشخیص بدهد که نتیجه به نفع موکل نیست بهتر است با او در میان بگذارد تا قبل از هر چیزی چاره ای اندیشیده و در آینده هم مشکلی پیش نیاید. زمانی که موکل تمایل به طلاق و جدایی دارد دعاوی مطروحه باید سریع، قاطعانه و جدی صورت گیرد، به طوری که یا دادگاه رای طلاق را به راحتی دادگاه خانواده صادر کند و یا طرف مقابل به حل و فصل موضوع توافق کند.

برای مثال مقررات در خصوص ارث و مهریه، عده و منتفی شدن اذن ازدواج فرزندان و سایر موارد دیگر. چنانچه زن مدعی وجود ضرر و زیان جانی، مالی و یا آبروی خود از جانب همسرش باشد این امکان برایش وجود دارد تا از دادگاه درخواست نماید شوهر ایشان را مجبور و ملزم به تهیه مسکن مستقل نماید. از آنجا که مورد مذکور باید با نظر قاضی و مجوز قانونی است، زوجه مستحق دریافت نفقه ماهیانه خواهد بود و اقدام زن نشوز محسوب نمی­شود. وکیل تلفنی چیستبرای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل خانواده و وظایف آن در کانال تلگرام آیین دادرسی عضو شوید .

مجموعه حقوقی وکیل نادری ، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری و دکترین حقوقی ، با مدیریت پوریا نادری ، آماده ارائه مشاوره حقوقی ، قبول و پیگیری پرونده در زمینه های مختلف می باشد. دفتر وکالت ما واقع در ، آریاشهر – بین فلکه اول و دوم صادقیه – ابتدای شهدای صادقیه جنوبی – پلاک 41 واحد 4 پذیرای موکلین عزیز می باشد. دعاوی خانوادگیکه از زمره حقوقی است که در قانون تعریف شده که برای زوجین در قانون مدنی، قانون حمایت خانواده و قانون آئین دادرسی مدنی راجع به بخشی از موارد و حتی قانون جزا که دربرگیرنده خط مشی زندگی و تکالیف و شرایط و حقوق خانواده ها را تعریف می کند. یعنی می‌تواند آن را تصاحب کند و هر استفاده‌ای که بخواهد از آن داشته باشد.

  • مثلاً برای خانواده‌هایی که صاحب ملک و املاک و یا شرکت و کسب‌وکار هستند.
  • در مورد سایر زنان که با همسر خود زندگی می‌کنند یا با او رابطه او با رابطه زناشویی دارند، حق حبس وجود ندارد.
  • حوزه‌های دیگری مانند اجرت المثل، اذن ازدواج و … وجود دارند که همگی در حیطه تخصصی وکیل خانواده است.
  • با سلام سوابق ایشان بررسی می شود در صورت محکومیت می توانید اقدام کنید.
  • از این رو خانواده، اولین جامعه ای است که انسان با آن روبرو می شود.
باید عرض کنیم که اجرت‌المثل در واقع همان هزینه و حق‌الزحمه‌ای است که در طیف وظایف زوجه قرار نگرفته و مرد برای جبران آن موظف به پرداخت خواهد شد. حال این بحث در مورد جامعه امروزی است که نسبت به مسائل کم طاقت تر، حساس‌تر و در مقابل دانا است. فرزندان، والدین، تغییر نام و حذف مسئولیت والدین از جمله پرونده‌هایی است که افراد از مشاورین پرونده‌های حقوقی خانواده تهران طلاق درخواست می‌کنند. به‌طورکلی وکیل خانواده به وکلایی گفته خواهد شد که معمولاً در زمینه رسیدگی به پرونده‌هایی چون طلاق، مهریه، نفقه، حضانت و حق طلاق و… فعالیت می‌کنند. از جمله اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین وظیفه‌هایی که وکیل خانواده دارد مربوط به دفاع و تحقق عدالت در پرونده به نفع موکل و رعایت تمامی اصول اخلاقی، انسانی و دینی است. شایان ذکر است که ؛ در بسیاری از موارد زوج و زوجه به یک دیگر بسیار علاقه دارند و حتی ، زندگی مشترک خود را نیز دوست دارند اما به علت به وجود آمدن برخی اختلافات و مشکلات ، زوج و زوجه با چالش های بسیار جدی رو به رو شدند .

پیگیری پرونده به شکلی که بهترین نتیجه را دریافت کرده و جزئیات مربوط به روند کار نیز دقیق پیش برود. یکی دیگر از وظایف وکیل خانواده بحث بر عهده گرفتن پرونده در هر زمانی که موکل بخواهد می‌باشد. به‌هرحال ما به‌عنوان افراد معمولی آشنایی زیادی با پرونده‌های حقوقی نداریم. از طرفی حق مشاوره و مسائل این‌چنینی باعث می‌شود که افراد معمولاً به وکیل خانواده مراجعه نکنند. از رایج‌ترین پرونده‌های دادگاه خانواده، دعاوی ناشی از اختلافات در زندگی زناشویی مانند درخواست طلاق، مطالبه مهریه و نفقه، تمکین یا مانند آن است. طلاق اتفاق خوشایندی نیست ولی به هر حال همه‌ی ازدواج‌ها تا پایان عمر برقرار نمی‌مانند و به دلایل متعدد ممکن است یکی از زوج‌ها یا هر دوی آن‌ها تصمیم به جدایی بگیرند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار