کاتالوگ Catalog چیست؟ نشرآنلاین_مرکز تخصصی صفحه آرایی-دی ال کاتالوگ

کاتالوگ ها باید براحتی حمل شوند و در کمترین زمان توسط مخاطبان مطالعه شوند. کاتالوگ باید به گونه ای طراحی شود که تمام سؤالات مشتری در مورد کالا یا خدمات را پاسخ دهد. کاتالوگ های چاپ شده در سمینارها، همایش‌ها و اتاق‌های انتظار توزیع می‌شوند. محتواهای مرتبط با سرویس‌ها و محصولات تحت نظارت مانند الکل، دخانیات، قمار، خدمات مالی، فراورده‌های دارویی و مکمل‌های غذایی تأییدنشده، یا دستگاه‌های پزشکی و بهداشتی اجازه انتشار ندارند. در محصولاتی که ازطریق «ویرایشگر محصول» ارسال می‌شود باید خط‌مشی آگهی Shopping رعایت شده باشد.

کاتالوگ هوشمند دیجیتال مؤسسه‌ی حقوقی عدل زمان

کاتالوگ امروزه یه یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی در ایران و سرتاسر جهان تبدیل شده است. طراحی و چاپ کاتالوگ نیز موضوعی مهم است که بر خروجی کاتالوگ رسیده به دست مشتری و مخاطب موثر بوده و برندسازی را بهتر از گذشته (شهرسازی برای یک برند با استفاده از تبلیغات روزنامه، مجله، تلویزیون و …) انجام می دهد. از طرفی در کنار برندسازی براساس تنوع محصولات با کاتالوگ زیبا تصویر خوبی از بند در ذهن مخاطب جای می گیرد. کاتالوگ را می توان به بیان ساده شرح خدمات یا اطلاعاتی در مورد یک شرکت یا محصول که به صورت فهرست بار به مخاطبین خود اراپه می دهد بیان کرد. در تعریف کاتالوگ که آن را کالا نما نیز می نامند می تواند شامل محتوا ( عکس، متون، جداول و …) باشد که در طراحی کاتالوگکاربرد دارد. در کاتالوگ می توانید محصولات و یا خدمات خود را به مصرف کننده معرفی کنید.

معمولا طراح با استفاده از InDesign طرح‌های اولیه بسیاری را می‌سازد تا تمام نیازهای شما برآورده شود. پس از جمع‌آوری تمام اطلاعات متنی که می‌خواهید وارد سندتان کنید، می‌بایست در صورت لزوم همه تصاویر مقالات و سمبلها/آیکونهای نهایی را جمع‌آوری کنید. کانون تبلیغاتی صبح آگهی جایگاه تجلی آرمان ها و به تصویر کشیدن رویاهای شماست.

منگنه لوپ پشت کاتالوگ برآمدگی ایجاد می‌کند و منگنه ساده این برآمدگی را ندارد. تفاوت این دو نوع منگنه تنها در جزئیات است و انتخاب بین آن‌ها تنها به سلیقه مشتری بستگی دارد. توصیه می‌شود در برنامه‌ریزی‌های خود زمان کافی برای آماده شدن کاتالوگ در نظر بگیرید و از سفارش چاپ فوری صرف نظر کنید. اگر وقتی با مشتری احتمالی صحبت می‌کنید، به جای اینکه محصولات و خدمات را توضیح بدهید، آن‌ها را در یک کاتالوگ نمایش بدهید، همه مطالب در ذهن او باقی می‌ماند. اگر مشتریان کاتالوگ محصولات شما را داشته باشند، می‌توانند سر فرصت تمام مزیت‌ها و معایب آن را بررسی کنند، آن‌ها را با سایر رقبا مقایسه کنند و درباره خرید تصمیم بگیرند.

کاتالوگ از جمله اقلام چاپی پرکاربرد در حوزه تبلیغات و بازاریابی است. بسیاری از کسب‌وکارها برای معرفی محصولات و خدمات خود از کاتالوگ استفاده می‌کنند. کاتالوگ‌ها ابزاری قدرتمند برای توسعه بازار، معرفی محصولات و بازاریابی هستند. اگرچه کاربرد کاتالوگ مانند سایر اقلام تبلیغاتی، نسبتا واضح و مشخص است؛ اما درک جزئیات مهم درباره کاربردهای آن، بسیار مهم به نظر می‌رسد. بعضی از برندها برای مشتریانشان کاتالوگ‌هایی با تعداد برگه‌های کم‌تر و جنس کاغذ معمولی چاپ می‌کنند تا هزینه تمام شده‌ آن، مناسب باشد.

اصول صفحه آرایی کاتالوگ: نکات طراحی که باید بدانید!

مهم ترین ویژگی یک کاتالوگ خوب سادگی و قابل حمل بودن آن است تا مخاطبان و مشتریان در زمان خیلی کم بتوانند آن را مطالعه کنند و تحت تأثیر آن انتخاب و خرید را انجام دهند. هر چی عکس ها و مطالب گویا تر باشد مخاطبان راحت تر تصمیم به خرید می گیرند و باید به تمام سوالات آنها پاسخ داده شود. از مخاطبان تولید کاتالوگ لوازم آرایشی و بهداشتی میتوان به داروخانه ها و فروشندگان اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره کرد و مصرف کنندگان محصولات غذایی به بنکداران و سوپر مارکت ها و عموم مردم اشاره کرد. کاتالوگ ها در واقع راهنمای کالا و یا کالا نامه محسوب میشوند که معمولا حاوی فهرست و کالاهای تولید توسط یک کارخانه و یا موسسه هستند . ممکن است در طراحی کاتالوگ معرفی مشاغل، موسسه های خدماتی، اجتماعی و یا فرهنگی نیز باشد .

شما از کاتالوگ می‌توانید در سمینارها، نمایشگاه ها و … برای تبلیغ و اطلاع رسانی محصول یا خدمات خود استفاده کنید. اطلاعات کامل تری را نسبت به بروشور، تراکت و پوستر به مخاطبان خود می دهد. مخاطب به راحتی با دیدن عکس و متون می تواند محصول یا خدمات شما در ذهن خود ثبت کند. در مقایسه با بروشور، تراکت و پوستر اطلاعات کامل تری به مخاطبان خود می دهد. به گونه ای طراحی شده باشد که نزدیک ترین ارتباط را با مخاطب برقرار کند و به تمام یا حداکثر سوالات او پاسخ دهد.

کاتالوگ دیجیتال یک پرونده یا وب سایت رایانه ای است که برای ارائه نمونه هایی از کار شخص یا محصولات ارائه شده توسط تجارت در قالب دیجیتال استفاده می دانلود کاتالوگ شود. این کاتالوگ ها می توانند توسط خرده فروشان آنلاین استفاده شوند، به مشتریان امکان می دهد محصولات را بصورت آنلاین مشاهده کنند و سپس آن محصولات را مستقیم یا از طریق یک فروشنده سفارش دهند. بازاریاب ها یا نمایندگان فروش تنها یک وظیفه دارند و آن افزایش فروش محصول و خدمات است. وقتی یک کاتالوگ دیجیتال یا چاپی تهیه می کنید، به نمایندگان فروش کمک می‌کنید تا بدون صرف وقت و هزینه اطلاعات مناسبی در مورد محصولات و خدمات به مشتریان بالقوه ارائه کرده و زمان خود را برای مجاب کردن او به خرید صرف نمایند. سال 1997 شروعی بود برای تحولی بزرگ، رسانه های اجتماعی در حال شکل گیری بودند.

  • نوع دیگری از کاتالوگ‌ها، کاتالوگ صنعتی است که برای معرفی کارخانه‌ها و شرکت‌های صنعتی استفاده می‌شود.
  • در این میان با انتخاب جلوه‌های مختلف می‌توان آن را به صورت یک کاتالوگ اداری لوکس طراحی و چاپ کرد.
  • فرایند چاپ کاتالوگ جزئیات بسیاری دارد و اگر بخواهید خودتان تمام مراحل آن را طی کنید و تنها چاپ را به چاپخانه بسپارید، به منابع مالی و زمانی بسیاری نیاز خواهید داشت.
  • مخاطبان زمانی برای کشف و پیدا کردن سوالات ندارند، آن‌ها می‌‌خواهند اطلاعات مورد نیازشان را خلاقانه و دقیق دریافت کنند.
  • از مزایای کاتالوگ سه لتی می‌توان به ظاهری شکیل و منظم برای ارائه بهتر و معرفی محصولات و حیطه خدمات و بهترین شیوه‌ی تبلیغات و بازاریابی اشاره کرد.

کاتالوگ Catalog چیست؟ نشرآنلاین_مرکز تخصصی صفحه آرایی-دی ال کاتالوگ آژانس تبلیغاتی کروشه با تکیه بر توانمندی، تخصص و خلاقیت کارشناسان طراحی خود می‌تواند شما را در مراحل مشاوره، انتخاب بین کاتالوگ و بروشور، طراحی و چاپ یاری کند. شما می‌توانید به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری با مشاورین کانون تبلیغاتی کروشه در تماس باشید. اولین سوالی که باید در قالب طراحی کاتالوگ به آن پاسخ داده شود هدف از تولید کاتالوگ است. مدیران یک کسب و کار برای طراحی و چاپ بهترین کاتالوگ باید به عوامل مختلف با جزئیات بسیار توجه داشته باشند و همه چیز را تعیین کنند. این کار برای افرادی که تجربه زیادی در این زمینه ندارند و متخصص نیستند، ساده نیست. به همین دلیل به مشاوره و راهنمایی در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ نیاز دارند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار