گوگل ادز چیست؟

همانطور که در تصویر بالا می بینید، در بالا و پایین صفحه جستجو، یک یا چند سایت با علامت AD مشخص شده اند. با استفاده از تبلیغ در گوگل شما می توانید در کمتر از چند ساعت در رتبه های برتر گوگل و در مقابل چشمان مخاطبان خود قرار بگیرید. قسمت مهم بعدی Targeting and audiences هستش که شما دقیقاً میتوانید کاربران هدف خود را مشخص کنید. همچنین میتوانید گزینه Switch back to text ads را انتخاب کنید تا صفحه حالت تبلیغ نوشتن ساده یعنی با هدینگ و دیسکریپشن ثابت را به خود بگیرد. با استفاده از این روش، شما میتوانید تبلیغات خود را در سایر اپلیکیشنها و سایتهایی مثل یوتیوب و همچنین گوگل پلی استور نمایش دهید. تبلیغات گوگل ادز بهترین و جامعترین روش بازاریابی آنلاین و دیجیتال در حال حاضر که به صورت کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده می توان حد اکثر جذب مشتری را داشت و با هزینه اندک.

فقط دقت کنید که لیست شما بایستی حاوی اطلاعات حداقل ۱۰۰۰ بازدید کننده باشد، تا بتوانید از آن در کمیپن خود استفاده کنید. البته یک راهکار خیلی ساده برای جلوگیری از این اعصاب خوردی وجود دارد و آن هم این است که هرچه سریعتر از سایت خارج شوید. در این مرحله، شما اهداف سایت خود را اعم از فروش محصول، عضو شدن کاربران در سایت و … Create a campaign without a goal’s guidance: اگر اطمینان ندارید که کدام گزینه برای هدف تبلیغات شما مناسب است این گزینه بهترین انتخاب است چون در آینده می توانید کمپین خود را هدف گذاری کنید. بله همان طور که در این بلاگ خواندید گوگل ادسنس به عنوان یک بستر مناسب جهت درآمدزایی وب سایت ها، بلاگرها و یا یوتیوبرها عمل می کند. چرا که با قرار گرفتن در صفحات اول گوگل به بالا رفتن نرخ TCR سایت کمک میشود. هرچه مقدار بیشتری داشته باشد، رتبه سایت بهتر، جذب تعداد بیشتری از کاربران و افزایش احتمال نرخ کلیک.

دلیل استفاده از تبلیغات گوگل چیست؟

همچنین از طریق مدیریت مؤثر گوگل ادز نه تنها کمپین شما در کسب ترافیک هدف و مرتب سازی خوب عمل می کند بلکه مقدار هزینه ای که برای هر عبارت دلخواه پرداخت می کنید کمتر از رقبا خواهد بود. بودجه قطعا نقش تعیین کننده ای در تعیین استراتژی تبلیغ سایت شما وجود دارد. بودجه روزانه ای که برای گوگل ارائه میکنید یعنی بودجه ای که روزانه افراد از طریق تبلیغ وارد سایت میشوند. اگر مشتریان شما به چند زبان صحبت می کنند، می توانید کمپین های جداگانه ای برای مدیریت تبلیغات و کلمات کلیدی برای هر یک از آن زبان ها ایجاد کنید.

اگر از کلمات کلیدی گسترده و نامفهوم استفاده کنید ممکن است گوگل منظور را نفهمد و سایت را برای یک کلمه کلید جستجو شده اشتباه تبلیغ کند که به معنای کاهش نرخ کیک و افزایش قیمت تبلیغ تلقی میشود. بسته به رقابت پذیر بودن کلمات کلیدی که برای آن هزینه میکنید و همینطور ارتباط کلمات کلیدی با نرخ تبدیل واقعی، تنظیم هزینه درست برای کلمات کلیدی و نوشتن تبلیغات جذاب، گوگل ادز میتواند برای کسب و کار شما مفید واقع شود و یا برعکس نتیجه ای حاصل نکند. اگر تبلیغ شما با هدف جستجوگر مطابقت نداشته باشد، کلیک کافی برای توجیه هزینه تبلیغات خود دریافت نخواهید کرد. این کار، کار خود گوگل ادز است. تبلیغات Google adwords معمولا در بالاترین و پایین ترین قسمت از نتایج طبیعی گوگل در صفحه اول قرار می گیرند که شما می توانید با توجه به مزایده ای که انجام می دهید جایگاه و هزینه تبلیغات خود را مشخص کنید.

نحوه کار با گوگل ادز

اما بسیاری از افراد به منظور حضور فعال و موثر در فضای وب و توسعه کسب و کار خود در هنگام انتخاب میان سئو یا گوگل ادز (ادوردز) دچار شک و تردید میشوند و نمیدانند کدامیک از آنها ابزار پربازدهتری برای تبلیغات و معرفی حوزه فعالیت آنها به کاربران است. به گوگل معرفی میکنید. با توجه به نوع فعالیت انلابن خود تبلیغات گوگل، روشی مناسب و مؤثر در نشاندن سایت خود، معرفی و فروش محصول به شمار مییاد. تبلیغات در گوگل، بیشک به افزایش ترافیک سایت شما منجر میشود، اما سوال این است که چطور باید از این ترافیک بیشتر استفاده کرد.

ثبت نام در گوگل ادز

بعد از اینکه شما اولین کمپین خود را بسازید، باید کلمات کلیدی و بالاترین هزینهی هر کلیک را باید مشخص کنید و متن تبلیغاتی خود را ایجاد کنید. گوگل بعد از زیر نظر گرفتن فعالیت کاربرانی که توسط تبلیغ وارد سایت شده اند، اطلاعات را به شما ارئه میدهند. بعد از ساختن اکانت، قدم بعدی اشنایی با مفهوم کمپین است. برای تقویت این گزینه، با آزمایش کردن کلمات کلیدی و جستجو کردن کلمات کلیدی بیشتر استفاده شده در گوگل و همچنین سایت های مرتبط سایت گوگل ادز استفاده کنید. بنابراین استراتژی تبلیغات گوگل خود را به گونه ای ایجاد کنید که در این شبکه حضور داشته باشید. گوگل ادز در واقع یک ابزار یا بستری برای تبلیغات سایت با PPC است.گوگل ادز این امکان ار فراهم میکند که تبلیغات و در نهایت سایت خود را به کاربرانی نشان دهید که کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کرده اند. افزونه ها برای شما بستری را فراهم میکنند که میتوانید سایت خود را بدون هیچ هزینه اضافی تکمیل کنید.

شما نیز بنر تبلیغاتی خود را در اختیار گوگل می گذارید تا در هر محلی که مناسب شما است آن را به نمایش در بیاورد. گوگل ادز (google ads) یا همان گوگل ادوردز، سیستم تبلیغاتی گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان به منظور ظاهر شدن تبلیغات کلیکی خود در صفحه نتایج گوگل بر روی کلمات کلیدی معینی هزینه میکنند. وقتی وارد اکانت Google AdWords خود شوید، سیستم به صورت اتوماتیک از شما می خواهد تا اولین کمپین خود را بسازید. برای اینکه ببینید وقتی Google به طور خودکار تبلیغات را در سایت شما قرار می دهد چگونه به نظر می رسد، دکمه «تبلیغات خودکار یا Auto ads» را در سمت راست روشن کنید. گوگل موضوع مربوط به هر وب سایت را می داند.

درامد از گوگل ادز

گوگل ادز برای رتبه بندی تبلیغات کسب و کارهای مختلف یک معیار امتیاز کیفیت یا quality score را درنظر می گیرد. بر اساس هدفی که دارید و نوع برنامه ای که انتخاب می کنید گوگل ادز تصمیم می گیرد تبلیغات شما را در چه بسترهای به نمایش بگذارد. مبلغی که گوگل ادوردز از تبلیغ کنندگان هزینه می گیرد به آنچه که تبلیغ می کنند بستگی دارد. بودجه روزانه بر اساس حداکثر هزینه هر کلیک تعیین شود و همچنین باید مورد قبول گوگل واقع شود. شرکت هایی مثل گوگل که این خدمات را ارئه میدهند، به این گونه عمل میکنند که درباره سایتی که قرار است تبلیغ شود با جستجو در بین رقبا با موضوع مشابه، تبلیغ سایتی را قبول میکنند که هزینه بیشتری پرداخت میکنند.پس در صورتی میتوانید از این روش استفاده کنید که از محتویات و کیفیت سایت خود و مخصوصا در حوزه سئو اطمینان کافی را دارید.

سایت گوگل ادز

اگر تبلیع سایت شما با هدف کاربر یکی نباشد، باعث کاهش نرخ کلیک و در نتیجه سرمایه شما بر نخواهد گشت. قرار گرفتن در صفحات اول موتور های جستجو مثل گوگل، باعث ایجاد رقابتی شدید و بالا بین صاحبان وب سایت ها شده است. برای ساخت اکانت، به ادرس گوگل ادز مراجعه کرده و با استفاده از یک حساب کابری گوگل، لاگین شوید. با کمک تبلیغات در گوگل ادز امکان نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و همچنین سایتها و اپلیکیشنهای همکار گوگل که در گوگل ادسنس و گوگل ادموب فعال هستند، وجود دارد. دلیل استفاده از تبلیغات گوگل چیست؟ به طور خلاصه، کلمه کلیدی به معنای کلمه ای است که بسیاری از کاربران برای جستجوی موضوع مورد نظر استفاده میکنند. گوگل موظف است تا تبلیغ مغازه شما را به همه نشان دهد ولی برای این کار پولی دریافت نمی کند در عوض برای هر فردی که از طریق او وارد مغازه تان شود شما باید هزینه ای را پرداخت کنید.

و به ازای هر کلیک، هزینه ان پرداخت میشود. نکته : از مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل این هست که میتوانید به سرعت و بدون تاخیر برای سایت کسب و کار آنلاین خود بازدیدکننده بفرستید و هر زمان هم که خواستید تبلیغ خود را متوقف و دوباره فعال کنید. همچنین می توانید گزارش درآمد خود را در حساب Blogger خود مرور کنید. حتی اگر قبلاً یک وب سایت یا وبلاگ دارید، می توانید گوگل ادسنس را فعال کنید و فوراً مقداری از تبلیغات درآمد کسب کنید. برای کسب اطلاعات با نحوه تبلیغ در صفحه اول گوگل با خط ویژه ۶۶۵۶۵۰۰۰ تماس حاصل نمایید. در نهایت نحوه تعریف کمپین های تبلیغاتی بهینه را آموزش می دهیم. این آموزش بصورت ویدیو است و در YouTube به اشتراک گذاشته میشود. همه استراتژیهای لازم برای تبلیغات جستجو، نمایشی و ویدیویی را آموزش میدهد.

برای شروع لیستی از کشورهایی که هم اکنون کمپینهای هوشمند در آن موجود است بررسی کنید. قیمت هر نوع تبلیغ در گوگل ادسنس با انواع دیگر آن نیز متفاوت است. شما برای یک نوع تبلیغ، قیمت یپیشنهاد می دهید و در صورتی که رقبای زیادی نداشته باشید با هزینه نسبتا کمی در گوگل تبلیغ می کنید. هر چه تبلیغ شما امتیاز بالاتری داشته باشد هزینه کمتری باید بپردازید و تبلیغ شما جایگاه مناسب تری خواهد داشت. بر اساس این چنین اهدافی گوگل انداز برنامه های تبلیغاتی مناسب خودتان را به شما پیشنهاد می دهد. بلکه زمانی که در حال گشت و گذار در سطح اینترنت باشد گوگل تبلیغات شما را به او نشان می دهد. که در مقایسه با تبلیغ محصول خود در روزنامه یا نصب بنر در سطح شهر، طیف بیشتری از کاربران از محصول شما با خبر میشوند. قیمیت یا CPC که خود گوگل برای تبلیغ سایت شما ارائه میدهد، کمترین مبلغی است که میتوانید پرداخت کنید.

اگر سوال شما این است که گوگل ادز چگونه کار میکند، پس حتماً مقاله ما را دنبال کنید. تمامی این موارد را میتوانید در جایی مانند گوگل ادز پیدا کنید. عنوان اگهی یا کلمات کلیدی مرتبط باشد تا کاربر متوجه شود که با بازدید سایت به جواب سوالش دست پیدا میکند. کسب و کارها این کلمات را با این هدف انتخاب می کنند که وقتی یک کاربر آن کلمه را در گوگل جست و جو می کند، تبلیغات آنها در صفحه اول نتایج جست و جوی گوگل (SERP) به این مشتریان بالقوه نمایش داده شود. به عنوان مثال، وقتی که شما سایتی را در گوگل PPC تبلیغ میکنید، به ازای هر کلیکی که بر سایت شما زده شود و در نهایت کابر وارد سایت شود، از اعتبار گوگل شما کم میشود. وقتی می خواهید در یوتیوب یک ویدئو ببینید ناچار هستید تبلیغات اول ویدئو را تماشاکنید.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

زمانی که کاربران موضوعی را سرچ میکنند، گوگل کلمه کلیدی موضع مخاطب را در سایت های بدست امده جستجو میکند و سایتی که تبلیغ شده را در نتایج جستجو نمایش میدهد. در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشوند که بر اساس تصویر هستند. • Display ad معمولا تبلیغات مبتنی بر تصویر هستند و در دسته تبلیغات بنری قرار میگیرند. که شامل ۵ دسته روبرو میشوند:لینک سایت، تماس، موقعیت مکانی،پیشنهاد یا برنامه. زمان که شما تبلیغ سایتی را شروع میکنید، باید کمپین تبلغیاتی بسازید یهعنی در این قدم باید بودجه مورد نظر، محصول سایت، خدمات ارائه شده در سایت و همچنین کلمه کلیدی را تعیین کنید.

CPC در واقع همان هزینه ای است که شما برای تبلیغ سایت خود به گوگل میپردازید. 6. تبلیغات خود را ایجاد کنید و تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد آنچه بازدیدکنندگان ممکن است هنگام کلیک بر روی تبلیغات شما انتظار داشته باشند، کسب کنید. زمانی که شما برای تبلیغ سایت خود کلمه کلیدی را انتخاب میکنید، ممکن رقبای شما هم از این کلمه کلیدی استفاده کنند. برای آن دسته از کسب و کارها که پول خود را بر روی کلمات کلیدی اشتباه و یا تبلیغات CTR ضعیف و پایین هدر نمیدهند، گوگل ادز میتواند بسیار موثر و کارساز واقع شود.

سایت اصلی گوگل ادز

بیشترین و بالاترین بودجه و هزینه ای شما برای تبلیغ سایت خود که حاضرید بپردازید را وارد میکنید. اما به طور کلی، رتبه تبلیغ شما برآیند هزینه ای است که حاضرید به ازای هر کلیک بپردازید و امتیازی که از گوگل ادز می گیرید. بهترین تبلیغ کنندگان گوگل هزینه خیلی بالایی را برای کلیک نمیپردازند؛ بلکه هزینه بسیار کمتری را میپردازند و بالاترین جایگاههای سرچ را نیز در اختیار دارند. تبلیغات در گوگل ادز کار حساسیه و برای این که بهترین نتیجه رو بگیرید بهتره با آژانس های تبلیغاتی که این کارو انجام میدن همکاری کنید و یا خودتون آموزش ببینید. در سئو شما به مدت زمان بیشتری حداقل 4 الی 6 ماه نیاز دارید تا جایگاه خود را در نتایج گوگل پیدا کنید. گوگل از طریق هزینهای که تبلیغ کنندگان برای کلیک های خود میپردازند کسب درآمد میکند. البته برخی بر این باورند که تبلیغات سایت با گوگل ادز گران است مخصوصا در حوضه ای که رقابت شدید است، تبلیغ کنید.

تبلیغات گوگل ادز چیست

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار